הופעות במכוניות: האם בשל המשבר מתחמי "דרייב אין" יעשו קאמבק?

התפשטות הקורונה עצרה ברגע אחד את ההופעות, ההצגות והסרטים. בניסיון למנוע נפילה כלכלית של התחום, נבדקת האפשרות לערוך מופעים שאותם יראה הקהל דרך רכב - בילוי שהיה פופולרי בשנות ה-60-50

זמן צפייה: 02:46

ערב ב"דרייב אין" היה בילוי אהוב במיוחד בשנות החמישים והשישים, אולם עכשיו ייתכן שבשל משבר הקורונה הוא יחזור שוב. יוזמות שונות בוחנות אפשרות להקמת מתחמי "דרייב אין" בשטחים פתוחים וחניונים בערים שונות.

המפיקה שירלי גולדשטיין, אשר יזמה את הרעיון, אמרה כי "בעיניי, תהיה פה הנעה לפעולה אדירה לכל הענף שלנו, אבל הוא גם יוליד המשכיות לענפים נוספים". גם משה קפטן, המנהל האומנותי של תיאטרון הבימה, הצטרף לגולדשטיין, והסביר: "נשארנו כמעט בלי נוכחות של תרבות בחיים שלנו. אנחנו כאמנים, כיוצרים, חייבים לחשוב על פתרונות וה'דרייב שואו' נולד מזה".

קפטן הבהיר כי "יכול להיות שמחזות זמר גדולים ומורכבים יהיה קשה לראות בתקופה הקרובה", אולם הביע תקווה שאפשר יהיה "להביא את התיאטרון האיכותי והטוב שלנו בחלקו הרב גם אל הבמות של ה'דרייב שואו'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר: 62% בעד ממשלת נתניהו-גנץ; רק 31% מאמינים שהרוטציה תקוים

לפיד: "ריסקו את הכנסת"; גנץ: "היו שהעדיפו עוד בחירות"

ביום הזיכרון תיאסר הגעה לבתי עלמין, סגר כללי ביום העצמאות

משה קפטן, המנהל האומנותי של תיאטרון הבימה
משה קפטן, המנהל האומנותי של תיאטרון הבימה | צילום: חדשות 13

"יש הופעה על הבמה, הצגה או סרט וכל האנשים נשארים במכוניות - רעיון יצירתי ורעיון מצוין", אמר מפיק האירועים אלירן ברדוגו, אך סייג "אני חושב שזה פלסטר".

מבחינה כלכלית, הקמת מתחמים כאלה דורשת משאבים רבים. מציאת שטח או חניון מתאים, לעיתים יש צורך ביצירת שיפועים בקרקע, הקמת במה או מסך, ויש גם קושי במכירת אוכל. ההערכה היא שאי אפשר יהיה להקרין סרטים חדשים משום שעד לחזרתם של בתי הקולנוע לפעילות אי אפשר יהיה להפיצם.

דרייב אין
דרייב אין | צילום: חדשות 13

בארצות הברית ובאירופה יש מתחמים דומים, גם הם ספגו פגיעה קשה ומעטים מהם פתוחים בימים אלה. מדובר בניסיון למצוא פתרונות לערבי תרבות ובידור תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, וכמובן לאפשר פרנסה לאנשי התרבות והאירועים ש-150 אלף מהם איבדו את עבודתם מאז תחילת משבר הקורונה - מאנשי תאורה וסאונד ועד לשחקנים.

יש הרבה ספקות בתעשיית התרבות האם פרויקט כזה ישים בכלל, אבל אם אכן זה יקרה, מדובר בפתרון נקודתי עד שאפשר יהיה  להחזיר את עולם התרבות לעשייה מלאה.

שלמה ארצי
שלמה ארצי | צילום: אלעד דני

ובתוך כך, אנשי עולם התרבות והאירועים יצאו הערב בזעקה לעזרה. משלמה ארצי, דרך אביב גפן - שבעצמו רתם אמנים רבים, ועד אליעד נחום - היוצרים והיוצרות הגדולים בארץ הצטרפו לוועד המחאה של עולם התרבות והאירועים, ופנו בעצומה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

הם דרשו שלא לכבות את האור על 150 אלף עובדי עולם התרבות שמצאו את עצמם מובטלים בשל משבר הקורונה - כמו ישראלים רבים, אלא שבעוד בעבור חלקים אחרים במשק מתחילים לייצר אסטרטגיית יציאה, טרם ידוע מתי יחזרו ההופעות, ההצגות וההקרנות של הסרטים ולכן נוצרה המצוקה הגדולה. הם דורשים תוכנית כלכלית שתאפשר להם לעבור את המשבר כמה שיותר מהר.