"מלחמה על הפרנסה שלנו": אלפים במחאת עולם התרבות בירושלים

עובדי תעשיית התרבות והאירועים מוחים זה השבוע השני ומפגינים מול משרד האוצר, בדרישה לשחרר את ההגבלות בענף, להעניק פיצויים לעצמאים ולהוסיף ימי אבטלה. "זקוקים להזרמה של חמצן כדי לשרוד"

זמן צפייה: 03:52

מטה המאבק של עולם התרבות והאירועים פותח היום (שני) את השבוע השני למחאות בהפגנה מול משרד האוצר בירושלים, בה משתתפים אלפים מעובדי תעשיית התרבות והאירועים. מארגני המחאה קוראים ואומרים שמדובר ב"מלחמה על הפרנסה, מצוקה אמיתית של תעשייה שלמה". נקבעה פגישה בין רה"מ נתניהו לבין פעילים במחאת התרבות.

לטענת מארגני המחאה, היא נערכת לאור "התעלמות ממשלת ישראל ממצוקתם של 200 אלף אנשי התעשייה, אשר זועקים לממשלה כבר שלושה חודשים שהגיעו לפת לחם וזקוקים להזרמה מידית של חמצן כדי לשרוד. הקיפאון בעולם התרבות נמשך למרות הקלות ההתקהלות שניתנו לענפים אחרים אך אינן תקפות לתעשיית התרבות, וכך רבים עדיין נותרים מחוסרי עבודה".

מחאת עולם התרבות בירושלים
מחאת עולם התרבות בירושלים

השחקן אבי גרייניק הגיע לנאום במחאה ואמר: "היום אנחנו דורשים רק את מה שמגיע לנו. פיצוי לטובת אחיי ואחיותי לצרה, שכבר היום כרגע, נגמר להם הכסף כדי לאכול. אדוני ראש הממשלה, אתה מסתלבט עלינו? אולי הגיע הזמן שתתחיל לדפוק לנו חשבון?".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2006151430' autoplay='0' credit='' desc='אבי גרייניק נואם במחאת עולם התרבות' kid='1_oigupckl' duration='90'']

בתוך כך, לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה ועדת הקורונה אירחה דיון בנושא מצב תעשיית התרבות והאירועים. אורי רשטיק, מרכז פעילות ארגון השחקנים בישראל, הצהיר כי "אנחנו השחקנים ופועלי הבמה מגיעים היום לוועדת הקורונה להסביר כי ללא הנשמה דחופה - חייהם של מאות אלפי פועלי במה שיושבים בבית תלויים בכם".

"כל עיניהם נשואות להחלטותיכם ולאומץ הלב שתגלו לעמוד מול עמיתיכם למפלגות אשר יושבים בישיבות הממשלה וצריכים להחליט על חייהם של אזרחים שהגיעו לפת לחם. אנחנו דורשים המשך פיצוי לעצמאיים עד שפרנסתם תחזור אליהם. אנחנו דורשים הוספת ימי אבטלה שייגמרו עוד מעט ליוצרים בעולם זה, שזכאים להם. וחשוב מכל - אנחנו דורשים חזרה מלאה לשגרה של עולם התרבות. עד שזה לא יקרה – יש להנשים את אלו שצריכים באמצעות פיצוי הולם".