שני כסאות בין אדם לאדם: ב-14 ביוני ייפתחו אולמות התרבות

שרת התרבות והספורט מירי רגב ציינה כי החל מאמצע יוני התיאטראות יחזרו לשגרה באופן הדרגתי, כאשר הושבת הקהל תתבצע תוך שמירה על מרחק ותוגבל התפוסה. "שלב הכרחי במתן מענה למצוקת האמנים"

זמן צפייה: 00:52

שרת התרבות והספורט מירי רגב בישרה הבוקר (שלישי) כי אולמות והיכלי התרבות ייפתחו בהדרגה לקבלת קהל החל מה-14 ביוני. הושבת הקהל באולם תתבצע תוך שמירה על מרחק של שני כסאות בין אדם לאדם, ותתאפשר תפוסת קהל שהתאם לגודל האולם.

"אני שמחה לבשר על חזרת הקהל לאולמות התרבות באופן הדרגתי החל ממחצית יוני", ציינה רגב. "זוהי בשורה של ממש למוסדות התרבות, לאמניות ולאמנים, שניזוקו קשות ממשבר הקורונה, כמו גם מענה ישיר לצמאון של הקהל הישראלי לפקוד את אולמות התרבות וליהנות באורח ישיר מהעושר התרבותי שלנו כחלק מהחזרה ההדרגתית לשגרה.

מחאת האמנים
מחאת האמנים | צילום: חדשות 13

"פתיחתם של האולמות לקהל היא שלב הכרחי במתן מענה של ממש למצוקתם של האמנים שלנו, להבראת הכלכלה, לצמאונו של הקהל הישראלי ולחידושה של היצירה הישראלית".

סוגיית הפיצוי הכספי מצויה כעת במסלול התדיינות עם משרד האוצר יחד עם פורום מוסדות תרבות, הן במטרה לגבש מתווה מוסכם לפיצוי בגין התקופה שגופי התרבות הושבתו, ומנגנון נפרד לפיצוי במהלך החזרה ההדרגתית לשגרה.

מהבימה נמסר בתגובה: "אנו מקווים שיפתחו שערי התיאטרון הלאומי הבימה לתכולה של לפחות 60 אחוז מגודל האולם אחרת לא יהיה מי שישלם את ההפסדים הכספיים העצומים שיגרמו מהצגות בתפוסה כפי שהוצעה עי משרד התרבות. אנחנו מקווים שממשלת ישראל תסבסד את הבימה ואת כל מוסדות התרבות בגין הפסד הכנסה עצמית".

מארגון שח"ם (ארגון השחקנים בישראל) נמסר בתגובה: "שוב, בניגוד להודעה שהוציאה הבוקר שרת התרבות מירי רגב, נכון לעכשיו אין כלום! אין הוראות ברורות של חזרה לשגרה! אין אסטרטגיית יציאה! אין כללים להתנהלות! אין מתווה כלכלי! ואין צו חתום! גם אם המתווה שהשרה הציעה, שכולל אולמות בתפוסה חלקית ביותר ללא יכולת מכירת כרטיסים, יאושר, ללא חבילת סיוע כלכלית שתגיע לצדו, המשמעות תהיה פיטורים של עשרות אלפי עובדים. אנו דורשים לדעת כיצד מתכוונת הממשלה לפעול כדי להחזיר מאות אלפי עובדי תחום התרבות למעגל העבודה!".