75% תפוסה, ללא מזון ושתייה: המתווה המסתמן לפתיחת עולם התרבות

השרים טרופר ואדלשטיין סיכמו כי אירועי התרבות יתחדשו בשבוע הבא, בכפוף לאישור הממשלה ובהתאם לתו הירוק. ככל הנראה מופעים יוגבלו ל-500 אנשים בחוץ ו-300 בפנים, הופעות ייערכו בישיבה בלבד

זמן צפייה: 04:08

שר התרבות והספורט חילי טרופר סיכם היום (ראשון) עם שר הבריאות יולי אדלשטיין על מתווה לפתיחת עולם התרבות, בכפוף לאישור הממשלה. על פי התוכנית, מופעי התרבות, המוזיאונים והספריות הציבוריות יחזרו לפעול בשבוע הבא, בתאריך 23 בפברואר תוך הקפדה על התו הירוק. מדובר בפעימה ראשונה במתווה הפתיחה ובהמשך יתרחבו הקהלים ויוגדלו המספרים במסגרת הפתיחה.

אם המתווה אכן יאושר על יד הממשלה, יותרו הופעות ישיבה בלבד עם 500 משתתפים במקום פתוח ו-300 בסגור, כשהתפוסה אינה גדולה מ-75%, וללא מזון ושתייה. כאמור, על פי התו הירוק תאושר כניסה למחוסנים או למחלימים בלבד. יש לציין כי נבדקת אפשרות לאשר כניסה גם בהתאם לבדיקות, אך יש על כך חילוקי דעות.

הבימה
הבימה | צילום: בוצ'צ'ו

מטעמו של טרופר נמסר: "עולם התרבות יהיה מהראשונים להיפתח לאחר הסגר הממושך במתווה התו הירוק שגיבשנו מול משרד הבריאות ובהנחה שנתוני התחלואה יאפשרו. דרשתי כי ייקבע תאריך לפתיחת התרבות, זאת כדי לקיים היערכות לקראת הפתיחה כפי שעולם זה צריך. התרבות חייבת לחזור לפעול ולפרנס את עשרות אלפי העובדים והעובדות שחוו תקופה קשה ובכך לתת להם ולציבור הרחב שצמא לחזרתו, קצת חמצן".

לאחר ההודעה מטעם תיאטרון הבימה נמסר כי "התיאטרון הלאומי נערך לפתיחתו על פי המתווה של התו הירוק. להבימה קיימים כל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בשוק כדי להגן על ציבור קהל שוחרי התיאטרון, לרבות מערכת דיגיטלית למדידת חום ומסלול ירוק ומהיר למחוסנים ומחלימים על ידי זיהוי תווי פנים על מנת לוודא שמי שיכנס בשערי התיאטרון אכן הוא זה המחזיק בדרכון הירוק".

ועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים מסר כי "הפרסומים על מתווה חזרה של התרבות והאירועים יוצרים אשליה של חזרה אמיתית. 70% מתעשיית האירועים, הכנסים, התרבות והתערוכות לא יחזרו לפעולה במסגרת המתווה המוצע. זהו מתווה לא הגיוני רפואית ובטיחותית ולא אפשרי כלכלית. אנשי משרד הבריאות התחייבו לאזרחי ישראל - התחסנו וחיזרו לחיים נורמליים. למרות התחייבותם מציעים מומחי משרד הבריאות מתווים מסורסים, שאינם מאפשרים חזרה אמיתית לחיים נורמלים ובטוחים".

מנכ"ל תיאטרון אספקלריא יזהר פלורסהיים ומייסד התיאטרון חגי לובר מסרו: "אנו רואים את האור בקצה המנהרה. עשרה חודשים ארוכים מאוד המתנו בסבלנות לחזרה של התיאטרון, אנחנו ערוכים ומוכנים לפעול כבר ממחר בבוקר. זו זכות עבורינו להופיע מול קהל. אנו שמחים על הכיוון אך מחכים לראות את המתווה המפורט בכדי להבטיח שאין מדובר בקמפיין בחירות בלבד. אנו מקווים שהמתווה יהיה מעשי. בחודשים האחרונים התיאטרון התחדש בהצגות חדשות ופעילויות שונות ומגוונות, אנחנו מזמינים את כולם לחזור ולנשום אוויר נקי ומתחדש בעולם התרבות"

בתוך כך, קבינט הקורונה יתכנס בהמשך היום כדי לדון בהמשך ההקלות, ברקע מגמת העלייה במספר המתחסנים והירידה המתונה בתחלואה. לפי תוכנית ההקלות בפעימות, שתובא לאישור הקבינט, ב-23 בפברואר ייפתחו חנויות הרחוב בתנאי שיהיו פחות מ-900 חולים קשים, וב-9 במארס ייפתחו בתי קפה ומסעדות קטנות בתנאי ש-95% מהאוכלוסייה שמעל גיל 50 כבר התחסנה.