"נתניהו הבטיח: עולם התרבות ייפתח בתחילת פברואר"

מסתמן כי בחודש הבא תתאפשר פתיחת מוסדות התרבות בכפוף למתווה הדרכון הירוק - כך לפי גורמים שנכחו בפגישה שהתקיימה בהשתתפות רה"מ, שר האוצר ונציגי תעשיית התרבות. "בשורה חסרת תקדים"

זמן צפייה: 02:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ וממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש קיימו היום (חמישי) פגישה עם נציגי ועד הפעוטלה של תעשיית התרבות והאירועים. גורמים שנכחו בפגישה סיפרו לחדשות 13 כי "נתניהו הבטיח שכבר בחודש פברואר המתווה של הדרכון הירוק יצא לדרך, ולא יהיו הבדלים במתווה בין הופעות עמידה לישיבה".

על פי הודעת הוועדה, סוכם על פתיחה רחבה לתעשיית התרבות הכנסים התערוכות והאירועים, בתחילת חודש פברואר במתווה של אי ירוק לאירועים, בהם הכניסה נשלטת ללא הגבלות בתוך המתחם הירוק. הכניסה למתחם תהיה מותנית באמצעות דרכון ירוק.

פגישת רה''מ עם נציגי עולם האירועים והתרבות
פגישת רה''מ עם נציגי עולם האירועים והתרבות | צילום: משרד ראש הממשלה

"זוהי בשורה ענקית לענף התרבות והאירועים ול-250 אלף משפחות התעשייה שלא עובדת כבר כמעט שנה", נכתב בהודעת הוועד. "זוהי בשורה חסרת תקדים למדינת ישראל שהחליטה להחזיר את התרבות ראשונה בעולם. ועד הפעולה שמח על ההבנות ומחכה לראות את יישומן במציאות בתחילת פברואר בתקווה לימים נורמלים בקרוב".

מנהל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר, הגיב לדברי נתניהו ואמר כי "אנשי ענף התרבות הם לא כדור פינג פונג במשחק של התנגחות פוליטית בתעמולת הבחירות של ראש הממשלה וראש עיריית תל אביב רון חולדאי. זה ספין פוליטי. עד שלא נראה את המתווה מונח לפנינו מול העיניים לא נאמין. נמאס מדיבורים, עכשיו הגיע הזמן למעשים. עכשיו חובת ההוכחה היא על הממשלה שצריכה לקיים את ההבטחות שלה. אזרחי ישראל זקוקים לתרבות".

בתוך כך, אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בכירים במערכת הבריאות מעריכים שלמרות שצריך להאריך את הסגר, האווירה הציבורית לא תאפשר זאת. הסיבה הראשונה לכך היא התחושה שהסגר לא נאכף באופן שוויוני אל מול הפרת ההנחיות במגזר החרדי. שנית, כל הארכה נוספת עלולה להיראות ככישלון, בעוד שחברי הממשלה נמצאים עמוק בתוך מערכת הבחירות. לכן, גם הפעם השרים נמנעו מלהגדיר יעד ליציאה מהסגר.

אולם קולנוע ריק
אולם קולנוע ריק | צילום: צילום מסך

כעת, בקבינט הקורונה חוששים כי ההארכה, שאושרה אתמול בממשלה של עשרה ימים, לא תספיק כדי להגיע למספרים שמערכת הבריאות מעוניינת בהם בשביל הסרת הסגר. זאת, ברקע המשך העלייה בנתוני התחלואה, למרות שישראל נמצאת בשבוע השני של הסגר.