מתן טיפים והמלצות על מוצרים: הכוכבות שהפכו את הסטורי לפרנסה

משפיעניות הרשת הפכו לכוהנות לייף סטייל במהלך ימי ההסגר - והפופולריות שממנה הן נהנות תורגמה עד מהרה לרווחים עסקיים. "כל דבר שאמליץ עליו ירצו לקנות - אני בוחרת דברים טובים"

זמן צפייה: 03:31

לא רק הצפייה בטלוויזיה רשמה זינוק חד בימי ההסגר - הסטורי של הידועניות שהפכו לכוהנות "לייף סטייל" רשם גם הוא עלייה אקספוננציאלית במספר הצופים. ממתכונים, מוצרי טיפוח, השיזוף המושלם ועד למשפטי מוטיבציה לשיפור עצמי - משפיעניות הרשת מציגות מנעד רחב במיוחד של טיפים, עצות וכמובן מוצרים. הדוגמנית ואשת העסקים נטלי דדון לקחה את זה צעד אחד קדימה. "זה עבר אצלי היום למקום של קניון וירטואלי", סיפרה. "מצאתי את עצמי פשוט ממליצה על דברים אבל לא אומרת מאיפה כל דבר".

יזמיות האינסטגרם טוענות בתוקף כי הן בודקות כל מוצר ומוצר. "רק דברים שאני באמת מנסה על עצמי ועושה באמת ואוהבת, ולא משנה כמה כסף תציע לי", הדגישה נטע צ'רנר. "אם זה לא מוצר שאני אוהבת אני פשוט לא אפרסם אותו". גם ליהיא גרינר הצהירה: "זה באמת דברים שאני אוהבת. זה לא חארטה. הרבה פעמים שולחים לי שמפו, 'את יכולה לפרסם?' לא מאמי, אני לא אהבתי את השמפו שלך".

נטלי דדון
נטלי דדון | צילום: חדשות 13

גרינר אמיצה מספיק כדי לשתף בדיוק כמה רווחי העסק הזה יכול להיות. "30 אלף מפוסט, סטורי גם יכול להגיע ל-7,000-8,000 שקלים. יש גם מי שדווקא רואים בכך השקעה לטווח ארוך. “אני היום רואה את עצמי כמו מניה", אמרה צ'רנר. "אני משקיעה בעצמי ואני מעדיפה היום להרוויח פחות כדי בעתיד להרוויח יותר, אבל מדברים שאני באמת נהנית מהם ומאמינה בהם. זה הדבר היחידי שמוביל אותי".

תקופת הקורונה תרמה חיזוק נוסף לשינוי העמוק שעבר עולם הטיפים מימי ההמלצות של אודטה והפרסומות של ג. יפית, ועד לסטורי של 15 שניות שמשפיעניות רשת עורכות ומעלות בעצמן. "איך ששמעתי שזה מתקרב לכאן, התקשרתי לשותפה שלי, מחר צעצועים באתר, מחר ספרים, כל מה שקשור לפנאי", סיפרה דדון. השינוי הזה ככל הנראה יישאר בפיד שלנו גם הרבה אחרי שהנגיף כבר יחלוף. "כל דבר שאני אמליץ לך אתה תרצה, כי אני בוחרת דברים ממש טובים", סיכמה גרינר.