הלם בעולם בעקבות מותו של קובי בראיינט; נתניהו: "יום עצוב"

שחקני NBA בעבר ובהווה התייחסו למותו של אגדת הכדורסל. האוהדים בדרבי התל אביבי הריעו לכבודו. הנשיא טראמפ: "חדשות איומות". ראש הממשלה: "הצטערתי לשמוע על הטרגדיה. שינוח על משכבו בשלום"

זמן צפייה: 09:45

ארצות הברית בהלם בעקבות מותו של אגדת הכדורסל קובי ברייאנט, שנהרג אמש (ראשון) בהתרסקות מטוס בקלבסס שבקליפורניה. שורת שחקני NBA בעבר ובהווה, פוליטיקאים ואנשי בידור רבים התייחסו לתאונה הטרגית שגבתה את חייו של הכדורסלן בן ה-41 ואת חיי בתו ג'יאנה בת ה-13.

הכדורסלן המפורסם וחברו לשעבר לקבוצה, שאקיל אוניל, כתב: "אין מילים לתאר את הכאב בעקבות מותם של אחי קובי ובתו. אני אוהב אותך ואתגעגע אליך. תנחומיי למשפחת ברייאנט ושל הנוסעים הנוספים במסוק". הכדורסלן כרים עבדול-ג'באר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנשים רבים יזכרו אותו כספורטאי שהעניק השראה לדור שלם של שחקני כדורסל, אבל אני תמיד אזכור אותו כאדם שהיה הרבה מעבר לספורטאי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כדורסלן העבר קובי בראיינט נהרג בהתרסקות מסוק

נהג אגד שהותקף על ידי נוסע: "פחדתי – הוא מטורף"

ניסוי מיוחד: כמה קל לגנוב לכם את הנייד? ומה קורה לאחר שנגנב?

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר בתגובה למותו של הכוכב: "הצטערתי לשמוע על הטרגדיה בארצות הברית, יום עצוב לכל אוהבי הספורט בעולם. קובי בראיינט, מגדולי הכדורסלנים בהיסטוריה, נהרג היום בהתרסקות מסוק בקלבסאס שבקליפורניה. הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים, ומיליוני חובבי כדורסל בעולם. לא יישכח. מי יתן שינוח על משכבו בשלום".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ ואמר כי מדובר ב"חדשות נוראיות" והנשיא לשעבר ברק אובמה כתב: "קובי היה אגדה על המגרש ורק התחיל את מה שהיה הופך לפרק ב' משמעותי. כהורים, לאבד את הבת ג'יאנה שובר את ליבנו עוד יותר. שולחים אהבה ותפילות למשפחה ביום הבלתי נתפס הזה".

גם עולם הכדורסל בישראל חלק כבוד לשחקן האגדי ובמשחק הדרבי בין מכבי תל אביב והפועל תל אביב בליגת העל בכדורסל שנערך בהיכל מנורה בתל אביב הריעו לברייאנט והכרוז אליהו קרא: "אסון כבד למשפחת הכדורסל העולמית".

הכדורסלן הישראלי עומרי כספי אמר: "זו טרגדיה שאין כדוגמתה. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגיש עכשיו. מגדולי ספורטאי העולם, דמות להערכה בלתי רגילה. מבחינתי סימל את כל היופי שבספורט, העבודה הקשה שלו והרצון לנצח דחפה אותו מעבר לכל גבולות ההגיון. לא אשכח את הסל המנצח שקלע נגדנו בסטייפלס סנטר ב-2010 ממש ליד הספסל שלנו. כזה הוא היה. ווינר שאין שני לו. לחשוב על אשתו במצב כזה, בלתי נתפס. איזה אסון".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20200126-2250' autoplay='0' credit='' desc='תשואות לקובי ברייאנט בדרבי התל אביבי בכדורסל' kid='' duration='0'']

אמארה סטודמאייר, ששיחק נגד ברייאנט במהלך שנותיו הרבות ב-NBA, התייחס למותו: "אני בהלם, אני לא יודע מה לומר. זה לא אמיתי, אני לא רוצה להאמין שזה קרה. אין לי מילים. זו כמו סכין בלב, אני לא יודע מה להרגיש עכשיו". שחקנה של פורטלנד, דמיאן לילארד צייץ בחשבון הטוויטר שלו את המילה: "וואו". לוקה דונצ'יץ', שמשחק בדאלדס כתב: "לא, בבקשה". קווין לאב מקליבלנד צייץ את המילים "בבקשה אלוהים לא, זה לא יכול להיות נכון". שחקן העבר דווין וויד צייץ: "לא, אלוהים! בבקשה לא".

קובי בראיינט ובתו ג'יאנה במשחק כדורסל | צילום: רויטרס

גם מחוץ לעולם הכדורסל ספדו לבראיינט. כוכבת הקולנוע הישראלית גל גדות פרסמה באינסטגרם: "תנוח על משכבך בשלום, אגדה". גם המתעמלת סימון ביילס צייצה: "שינוח על משכבו בשלום". מנחת הטלוויזיה הוותיקה אלן דג'נרס כתבה כי היא "המומה, לבי נשבר בשביל משפחתו של ברייאנט". האצן יוסיין בולט כתב כי הוא "עדיין לא מאמין".

 

View this post on Instagram

 

Rest In Peace legend. ?

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot) on