"גדולות ואלופות": הסבתות שמשחקות כדורגל בשביל לרדת במשקל

הילה קורח פגשה השבוע את קבוצת הכדורגל הנשית המבוגרת ביותר בארץ, כדי לבחון מקרוב את הקשר המיוחד שיש להן עם משחק הכדור, ותוך כדי גם לשחק בפעם הראשונה. "ההתנהלות במגרש דומה לזו בחיים"

זמן צפייה: 10:49

מגישת מהדורת השבת הילה קורח, הצטרפה באחד הערבים של השבוע לקבוצת "גדולות ואלופות", המורכבת מנשים מבוגרות, במטרה לשחק כדורגל לראשונה בחייה ולהבין מדוע הנשים האלו משחקות את המשחק שנחשב לגברי. "אנחנו מריחות את הזיעה אחת של השנייה. אנחנו יודעות אחת על השנייה מה שהבעלים שלנו לא יודעים", הסבירה אחת המשתתפות.

את קבוצת הכדורגל "גדולות ואלופות" הקים ד"ר אילן קיציס, רופא קרדיולוג בהווה וכדורגלן לשעבר, בשביל לתת לנשים מלאות את הכלים ליעזרו להן לרדת במשקל. "נשים שמנות יכולות ללכת מהר ואולי לרוץ קצת, אבל הן לא יכולות לעשות שום ספורט אחר", אמר קיציס והוסיף: "אם הן יכולות לרדת קצת במשקל, אז כבר לעשות את זה דרך המשחק הכי מהנה. ובנוסף זה על הדשא, שהוא סלחני לבירכיים. כלומר אפשר ליפול קצת ולא להיפצע".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר במשרד הבריאות: "המוטציה הבריטית – המצאה של ג'ונסון"

כ-6,000 שוטרים, התמקדות בהתקהלויות: המשטרה נערכת לסגר השלישי

רגב: "מפלגתו של סער היא מפלגת אולפנים ואופורטוניסטים"

קבוצת הכדורגל ''גדולות ואלופות'' בזמן אימון
קבוצת הכדורגל ''גדולות ואלופות'' בזמן אימון | צילום: חדשות 13

לאחר שקורח פגשה את הנשים האלו לראשונה ורצה לצידן, היא הבינה עד כמה כדור הכדורגל הציל אותן. "ב-2005 אני הייתי אישה מאוד שמנה. שלוש ספרות במשקל", סיפרה רונית שפירא, קפטנית הקבוצה. "ניסיתי הכול ולא הצלחתי, עד שהגעתי לקבוצה הזו במקרה. היא הלכה איתי במצבים הכי קשים בחיים שלי. למשל גם כשהבת הקטנה שלי עברה "ME TOO".

סגל שחקנים של קבוצת כדורגל בוגרת ממוצעת לא מחזיק מעמד יותר מ-שש או חמש שנים יחד. אך בסגל של שפירא וקיציס ישנן 18 נשים שמשחקות יחד כבר 15 שנים ברציפות. אך אותן, בניגוד לשחקני כדורגל מקצועיים, הניצחון לא מעניין, אלא אצלן הכדורגל זוכה לפרשנות אחרת ומורכבת, בדומה לחיים עצמם. "המגרש הוא מיקרוקוסמוס של החיים. איך שאת מתנהלת במגרש, ככה את גם מתנהלת בחיים", אמרה קפטנית הקבוצה.