גאווה ישראלית: נבחרת העתודה זכתה באליפות אירופה בכדורסל

הם גדולים: חניכיו של בית הלחמי ניצחו את הספרדים 84:92 בגמר שנערך בתל אביב, קטפו את התואר בפעם השנייה ברציפות, ורשמו הישג ענק. דני אבדיה, שזכה ב-MVP של הטורניר, וים מדר הצטיינו שוב

זמן צפייה: 05:13

הישג מדהים: נבחרת העתודה של ישראל גברה הערב (ראשון) 84:92 על נבחרת ספרד בתל אביב וזכתה באליפות אירופה בכדורסל בפעם השנייה ברציפות. חניכיו של בית הלחמי הצליחו לפתוח פער בתחילת הרבע הרביעי, ומשם פשוט לא היה מי שיעצור את דני אבדיה, שזכה ב-MVP של הטורניר, ים מדר ויתר השחקנים.

מדובר בהישג ענק לנבחרת, שהפכה לשנייה בלבד ששומרת על התואר, ולפי מה שנראה כרגע, לכדורסל הישראלי מחכה עתיד ורוד עם כמה שחקנים איכותיים ביותר, שעשויים להשתלב בסגל הבוגרת כבר בשנים הקרובות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רבנים בכירים החליטו: נתמוך בשקד כראש מפלגת ימין מאוחדת

החשד לאונס הקבוצתי בקפריסין: המשטרה מתקשה לערוך מסדר זיהוי

קושנר יגיע לישראל, סעודיה וירדן – וידון בקידום תוכנית השלום

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190722-0008' autoplay='0' credit='' desc='נבחרת העתודה עם הגביע' kid='1_aw3ip21b' kid='1_aw3ip21b' duration='60'']

ישראל וספרד בגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה
ישראל וספרד בגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה | צילום: עודד קרני -איגוד הכדורסל

חמישיית הטורניר: דני אבדיה, ים מדר, פיליפ הרקנהוף, סרג׳י מרטינז וקרלוס אלוסן
חמישיית הטורניר: דני אבדיה, ים מדר, פיליפ הרקנהוף, סרג׳י מרטינז וקרלוס אלוסן | צילום: עודד קרני - איגוד הכדורסל

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190721-2219' autoplay='0' credit='הצגת השחקנים - הדר סגל' desc='' kid='1_ii0sjuhp' kid='1_ii0sjuhp' duration='91'']

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך על ההישג וצייץ בטוויטר: "שוחחתי עם מאמן הנבחרת אריאל בית הלחמי ובירכתי אותו ואת השחקנים שלנו על ניצחון ענק. עשיתם דבר יוצא מן הכלל והבאתם הרבה גאווה לעם ישראל. משחק ענק. יש לנו שחקנים נהדרים ועתיד גדול. כל הכבוד לכם!".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ברך גם הוא וכתב: "נבחרת העתודה אתם אלופים! מחכה לכם בבית הנשיא עם הגביע גם השנה יקירינו!".

מהלך המשחק: ישראל פתחה עם החמישייה הרגילה - יאיר קרביץ, ים מדר, דני אבדיה, עמית זיס ונועם אביבי. הכחולים החלו את ההתמודדות בסערה, ורצו ליתרון 2:10 בזכות דקות טובות של אבדיה ומדר. אולם, לקראת סוף הרבע הראשון חזרה בזכות כמה שלשות, ובתום הרבע לוח התוצאות הראה על שוויון 24.

הרבע השני התנהל בצורה הפוכה מהראשון, ואחרי שהספרדים הצליחו לפתוח פער קטן, הישראלים הצליחו להשוות בעזרת דקות טובות של תומר פורת ורז אדם. ברבע השלישי פסק זמן של בית הלחמי החזיר את חניכיו לפוקוס, והם הצליחו לפתוח פער קטן עם העלייה לרבע האחרון - 59:66.

ישראל ברגע הזכייה בגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה
ישראל ברגע הזכייה בגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה | צילום: עודד קרני - איגוד הכדורסל

מאמן נבחרת ישראל, אריאל בית הלחמי בגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה
מאמן נבחרת ישראל, אריאל בית הלחמי בגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה | צילום: עודד קרני - איגוד הכדורסל

2yg Cz
צילום: עודד קרני -איגוד הכדורסל

הרבע האחרון התחיל בדיוק כמו זה שלפניו, כשהלוחמים בכחול לבן נאבקים על כל כדור ופשוט לא מאפשרים ליריבה לחזור למשחק. אבדיה שוב הופיע למאני טיים, עודד את חבריו, והוביל את ישראל לתואר הנכסף.

אבדיה סיים עם 23 נקודות, שבעה אסיסטים, חמישה כדורים חוזרים ושלוש חסימות. מדר, שהפגין גם הוא יכולת נהדרת לאורך כל הטורניר, הוסיף 17 נקודות ושמונה אסיסטים, ואלבר ותומר פורת סיפקו גם הם הצגה נהדרת.