תסגור סיבוב כשהיא צמודה ל-8 המובילות? מכבי ת"א מארחת את זניט

אלופת ישראל פוגשת את הרוסים ותקווה לרשום ניצחון חמישי בשישה משחקים. כדי לעשות זאת, היא תנסה לכפות קצב משחק מהיר ולנצל את האיטיות של גודאיטיס כדי לחדור לטבעת • כדור מהצד

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תארח הערב (שלישי) את זניט סנט פטרסבורג הרוסית בהיכל מנורה, ותקווה לסגור את הסיבוב הראשון כשהיא קרובה לשמינייה הראשונה, עם ניצחון שלישי ברצף וחמישי משישה משחקים. ללא קשר לתוצאה, זניט תסיים סיבוב מוצלח מבחינתה, כשכבר עכשיו, לאחר 14 משחקים, היא ניצחה תשע פעמים, כשבין היתר התגברה על אנאדולו וברצלונה.

את הקבוצה מנהיג קווין פאנגוס, שהגיע למועדון אחרי שנתיים בברצלונה ומנסה לשקם את עצמו לאחר שהפסיד כמעט את כל העונה שעברה בשל פציעה. הרכז הסלובני קולע 11.2 נקודות באחוזים טובים מכל הטווחים, אליהן הוא מוסיף 6.2 אסיסטים ו-2.1 ריבאונדים, אך גם שלושה איבודים. הוא פתח בכל המשחקים עד כה, ומקבל הכי הרבה דקות ממאמנו צ'אבי פסקוואל.

אלייז'ה בראיינט, מכבי תל אביב בכדורסל
אלייז'ה בראיינט, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

לידו, פותח בדרך כלל אוסטין הולינס, שקולע בממוצע תשע נקודות באחוזים יפים, לצד 1.2 חטיפות בערב. מלבדו, יש לרוסים בקו האחורי את בארון בילי, שהצטיין בעונה שעברה בכוכב האדום בלגרד ותורם 9.2 נקודות מהספסל, לצד 1.6 אסיסטים וריבאונדים, וגם את קי סי ריברס, שהגיע מז'לגיריס ושיחק בעבר בין היתר גם בריאל מדריד ופנאתינייקוס, ומוסיף 7.7 נקודות לצד 2.9 ריבאונדים.

בצבע, הרוסים מציגים את ארתוראס גודאיטיס, שהגיע אחרי שלוש עונות לא רעות בכלל במדי מילאנו ויעשה לצהובים הרבה בעיות מתחת לסלים, בייחוד אם האנטר אכן ייעדר מהמשחק. הליטאי קולע 8.4 נקודות לערב ומוסיף 3.8 ריבאונדים. עם זאת, הוא לא שומר טוב במיוחד והגארדים של ספרופולוס יוכלו לנצל זאת כדי לחדור לטבעת. כשהוא נח, אלכס פויטרס משמש לעיתים כמספר 5, ותורם תשע נקודות לצד חמישה כדורים חוזרים וכמעט חסימה בפחות מ-20 דקות.

אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל
אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

מעמדה מספר 4, בעונתו השנייה במועדון, ויל תומאס מקבע את מעמדו כאחד השחקנים החשובים בו, ובינתיים הוא מעמיד ממוצע של 14.2 נקודות מדד - הכי הרבה בקבוצה, תוך שהוא קולע תשע נקודות באחוזים טובים, ומוסיף להן 5.4 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים. חוץ ממנו, גם מתיאש פוניטקה הוא בורג חשוב בקבוצה, שתורם בממוצע 7.2 נקודות, 4.4 קרשים ו-3.4 אסיסטים בדרך ל-12.3 נקודות מדד. שחקן נוסף שעלול להסב נזק לצהובים הוא אנדריי זובקוב, שקולע 4.7 נקודות בממוצע.

הרוסים, שבעונה שעברה היו הנמושה של המפעל, הפכו לקבוצה שאף יריבה לא רוצה לפגוש, כאשר בשקט בשקט, מתחת לאף של כולם, הצליחו לבנות קבוצה טובה ומאוזנת, שמתמודדת על כרטיס לפלייאוף. זאת, לא מעט בזכות המאמן, שמצליח לתת מקום לכל שחקניו ודורש מהם לקחת זריקות חכמות בלבד, מה שמוביל אותם לקלוע לאחוזים טובים למדי מכל הטווחים.

עם זאת, בהחלט מדובר בקבוצה שאלופת ישראל צריכה לנצח בביתה, והפסד הערב יהווה פספוס אדיר. זניט היא הקבוצה שקולעת הכי מעט נקודות בממוצע, כך שוילבקין ובראינט ינסו לכפות עליה קצב משחק מהיר כדי להוציא אותה מאזור הנוחות. אם האנטר אכן ייעדר הערב, מדובר במכה משמעותיתת לספרופולוס, שכן הסיבה המרכזית להצלחה בחודש האחרון היא ההתעוררות שלו. עם זאת, מדובר בהזדמנות גדולה להחזיר לעניינים את ז'יז'יץ', שפתח את העונה בצורה טובה ונעלם בהמשך.