אחרי התצוגה בהיכל: מכבי ת"א תנסה להדהים במבצר של ריאל מדריד

הצהובים מקווים להמשיך את המומנטום משבוע שעבר, אך כדי לעשות זאת יצטרכו לחפות על חולשתם בעמדות 3 ו-4. על איזה שחקן יהיה למכבי הכי קשה לשמור, ואילו חולשות היא תוכל לנצל? • כדור מהצד

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תתארח הערב (רביעי) במדריד אצל ריאל, באחד האולמות הקשים באירופה, ותנסה להמשיך את היכולת הנהדרת מהמשחק האחרון נגד ז'לגיריס. אולם, לאור החולשה בעמדות 3 ו-4, היא תתקשה מאוד להסתדר מול סוללת הכוכבים הספרדית, שרובה רץ ביחד כבר שנים. ריאל נחשבת קבוצה ביתית מאוד, ובעונה שעברה נכנעה בבית רק לאנאדולו, לאחר תצוגה של לארקין. העונה, היא כבר הספיקה להפסיד במפתיע באולמה הביתה לוולנסיה. אלופת ישראל לא ניצחה במדריד כבר יותר מעשור.

על המקהלה בלבן מנצח פאקונדו קאמפסו, אולי השחקן המלהיב באירופה, ייתכן באחד ממשחקיו האחרונים בקבוצה. עד כה הוא רושם כ-10 נקודות, ומוסיף להן 5.4 אסיסטים ו-1.8 חטיפות (שני במפעל). את עמדת הקלע יאיישו שני שחקנים ותיקים שמוכרים לכל אוהד צהוב – סרחיו יול וג'ייסי קארול.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הספרדי, בעונתו ה-14 בקבוצה, מוסיף להיות עוגן התקפי וקולע 11 נקודות לערב. הגארד האמריקני, שרושם עונה עשירית "בלבד" במדי הבלאנקוס ממשיך להפציץ 11.4 נקודות בממוצע, ביעילות מפחידה, גם בגיל 37. את מצבת הגארדים משלים ניקולאס לאפרוביטולה, שלא מפגין עד כה יכולת מרשימה במיוחד, אך גם הוא שחקן מסוכן שמסוגל לגרום נזק רב.

בצבע, שחקני אלופת המדינה יצטרכו להתמודד עם וולטר טבארס המתנשא לגובה 2.20, ששולט גם השנה מתחת לסלים עם ממוצע של 10 נקודות, כמעט שישה ריבאונדים והמדד הגבוה בקבוצה. גם שחקן נבחרת ארגנטינה גבריאל דק, וההבטחה הגדולה עוסמאן גרובה בן ה-18, עשויים לקבל לא מעט קרדיט. מול כל אלה, וילבקין, דורסי, בראיינט, האנטר וז'יז'יץ' עוד מסוגלים להתמודד. אולם, הם יצטרכו כאמור גם לחפות על פערי היכולות הקיצוניים בעמדות 3 ו-4. דווקא באזור שבו אלופת ישראל הכי פגיעה, ריאל מחזיקה בארסנל גדול של שחקנים אתלטים וקשוחים.

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

אנתוני רנדולף, שעשוי לעלות בחמישייה, הוא אחד הפורוורדים המגוונים ביבשת, כזה שמסוגל לקלוע מכל הטווחים, למסור, וגם לספק הגנה מצוינת. השנה הוא עדיין לא התפוצץ והוא רושם עד כה רק 7 נקודות במשחק. טריי תומפקינס יעלה כנראה מהספסל, אך ייתכן שהוא השחקן החשוב בקבוצה. עם 12.5 נקודות, הכי הרבה במדים הלבנים, לצד כמעט 5 כדורים חוזרים, תומפקינס הוא כנראה הכוכב שעליו מכבי תתקשה לשמור יותר מכול.

מלבדם, לרשות ריאל יש גם את רודי פרננדז. הפורוורד בן ה-35 כבר לא אתלט כמו בעבר, ותוקף הרבה פחות את הצבע, אך ספורפולוס יודע שאסור להשאיר אותו פנוי לרגע. אלברטו אבלדה הוא השחקן היחיד במדים הלבנים שלא מוכר במיוחד לחובבי הכדורסל. הבלאנקוס רכשו אותו הקיץ מוולנסיה ב-1.5 מיליון דולר. עד כה הוא מקבל קרדיט רב בהתאם לסכום שנרכש בו, ונכון לעכשיו אפשר בהחלט לומר שהוא עומד בציפיות, עם 8.5 נקודות, 3 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים.

אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

כאמור, מבחינת חומר שחקנים, ריאל עדיפה על מכבי בהרבה. אולם, גם היא הראתה לא מעט נקודות חולשה השנה, ייתכן שחלקן הן תוצאה של לא מעט שחקנים שכבר לא בשיאם. משחק ההתקפה שלה נראה פחות משכנע מבעבר, היכולת בריבאונד פחתה וגם כמות החסימות, קטגוריה שבה הובילה את היורוליג בהפרש ניכר בעונה שעברה, ירדה משמעותית.

הירידה ביכולת ניכרה גם בתוצאות, והספרדים פתחו את העונה עם ארבעה הפסדים בחמישה משחקים. בשבועיים האחרונים חל שיפור, והיא ניצחה את שלושת משחקיה האחרונים. אולם, כעת עליה להוכיח יציבות גם מול קבוצות עם סגל איכותי יותר. העובדה שריאל גמגמה עד כה, ממש לא אומרת שהיא לא הקבוצה המפחידה של השנים האחרונות. מנגד, ספרופולוס יקווה לקבל יותר עזרה מהאנטר, שעד כה לא נראה מספיק טוב העונה.