"זאת הצלה כלכלית": הזמרים שלא מחכים לפארקים - ומופיעים בבתים

מזה תקופה ארוכה שהם לא יכולים לעלות על הבמה מול אלפי מעריצים ולעשות את מה שהם הכי אוהבים - לשיר. לאה שבת, קורין אלאל ואחרים החליטו שלא לשבת בבית יותר - ומקיימים הופעות פרטיות בחצר

זמן צפייה: 09:13

מגפת הקורונה שהגיעה לעולם גזרה על האמנים אי יכולת לעמוד על במה במשך תקופה ארוכה. האיסור על התקהלות, סגירת האולמות ועוד הגבלות כאלה ואחרות הותירו את הזמרים והזמרות בלי יכולת להופיע מול קהל. כעת, ועל מנת להתפרנס מעט, הם נאלצים לאלתר פתרונות. כך, זמרות כמו לאה שבת וקורין אלאל מוצאות את עצמן מופיעות בבתים פרטיים.

"לא הופעתי בכלל בכל תקופת הקורונה", סיפרה לחדשות 13 לאה שבת, בעודה מתכוננת להופעה מיוחדת בקיבוץ מעברות, בחצר בית משפחת וילק. "בתחילת המגפה, הרי לא נסענו, לא יצאנו, לא כלום". ולמרות שאת הפלורסנטים החזקים של הבמה החליפה תאורת חצר עמומה, ואל מול תקלת מיקרופון קלה רגע לפני שעלתה לבמה - היא מודה: "זאת הצלה. כלכלית - זאת הצלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לא הייתי מסוגלת להתמודד": עדותה של הנערה מפרשת האונס באילת

עד לטווח של 1,400 ק"מ: איראן הציגה טיל קרקע-קרקע חדש • תיעוד

בקבינט הקורונה לא הושגה הסכמה על תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו

לאה שבת
לאה שבת | צילום: חדשות 13

בינתיים בכפר שמריהו, קורין אלאל מתכוננת גם היא להופיע מול קהל מצומצם על שפת הבריכה בחצר הבית. להופעה כזו, הסבירה, היא לא מגיעה בידיים ריקות. "אני מביאה שני מוניטורים ושתי גיטרות - למקרה שלאחת מהן ייקרע מיתר". ומה היא חושבת על הקורונה? "כאילו כל החיים נעצרו. כאילו מישהו נתן ברקס, ומי שלא לבש חגורה - פשוט עף".

ויש מי שמוצא בסידור החדש נחמה. יובל המבולבל, שהופיע מול מאות ואלפי ילדים כדבר שבשגרה, חזר לאחרונה לתקופה שבה הוא עוד לא היה מוכר והפעיל מסיבות ימי הולדת. והעובדה שהוא מופיע מול עשרות בודדות של ילדים - דווקא משמחת אותו. "זה כל הקסם", אמר יובל, "באולמות הגדולים אני לא רואה אותם. פה אפשר לאכול ממתקים - ולעשות איתם שטויות".

קורין אלאל
קורין אלאל | צילום: חדשות 13