מוקדם יותר, הודיעה רגב לאל"מ (מיל') ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, כי ידליק משואה ביום העצמאות. רגב התייחסה לבחירה: "זרקא הוא מומחה בעל שם בין-לאומי ברפואה הציבורית והצבאית, ומביא לידי ביטוי את רוח צה"ל ואת צו המצפון הישראלי. הוא מטפל במסירות בכל הזקוקים לסיוע רפואי גם הרבה מעבר לגבולות ישראל. מסירות רוחו של ד"ר זרקא נישאת על ערכי מגילת העצמאות והוא מביא לידי ביטוי את ברית האחים בינינו לבין העדה הדרוזית".

יהודה פוליקר
יהודה פוליקר | צילום: יח''צ

שרת התרבות מירי רגב הודיעה ביום שני למוריס קאהן, נשיא עמותת SpaceIL, ולכפיר דמרי, אחד משלושת מייסדי המיזם "בראשית", כי ישיאו משואה משותפת בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. זאת, בהתאם להמלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי SpaceIL היא עמותה הפועלת זה כשמונה שנים על מנת לקדם את החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל ולעודד את החדשנות הישראלית.
באפריל 2019 הגיע לשיאו הפרויקט המרכזי של העמותה, שיגור החללית הישראלית "בראשית" והנחתתה על הירח.

ביום ראשון הודיעה ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, כי אימהות שלושת הנערים החטופים גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ישיאו משואה יחדיו בטקס יום העצמאות ה-71. כזכור, בניהן של איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל,שנחטפו ביוני 2014 כשחיכו לטרמפ בצומת אלון-שבות בדרכם לבתיהם, ונרצחו באותו לילה. האירוע הוביל לאחר מכן לפתיחת מבצע "שובו אחים", ו"צוק איתן" אחריו.