"לא ישנתי כל הלילה": אסף גרניט על השבוע שאחרי הזכייה במישלן

השף הישראלי רשם הישג מקצועי משמעותי כאשר מסעדתו שבפריז קיבלה את הכוכב היוקרתי. מאז הוא מוצף במשלוחי פרחים ושמפניה, ברכות מהחברים למקצוע ומעט מאוד שעות שינה - וכבר מסמן את היעד הבא

זמן צפייה: 11:22

השף הישראלי אסף גרניט סימן השבוע נקודת שיא בקריירה המקצועית שלו, כאשר מסעדתו "שבור" שבפריז קיבלה את כוכב המישלן הנכסף. את הבשורה קיבל גרניט יחד עם הבן שלו, ליאו. "הוא אמר לי 'זה לא כל כך מרגש אותי'", סיפר גרניט, "ואז הוא לקח בקבוק שמפניה ושפך לי אותו על הראש. אמרתי לו, 'ליאו, אבל תשאיר לי. אני רוצה לשתות'".

"איזה חודש לפני אתה כבר מתחיל לנסות לנחש ולברר ולשאול", סיפר השף על הימים שלפני ההכרזה. "אף אחד לא יודע כלום. זה ארגון ביון, 'מישלן'. שבוע לפני אתה כבר מפסיק לישון, ואתה מנסה לעשות ספקולציות בראש כל הלילה, ואז מגיע היום של הטקס ומאז הטקס עד עכשיו אני בגדול מתראיין. זה כל מה שאני עושה. ברצף".

אסף גרניט
אסף גרניט | צילום: חדשות 13

על ההישג המרשים סיפר גרניט: "מה שעשינו זה כל כך גדול כי לא עשו אותו. אף שף ישראלי שעושה אוכל ישראלי לא קיבל כוכב 'מישלן', בטח לא בעיר שהיא 'המכה של הקולינריה'. יש מנות במסעדה הזאת, שבצורה מאוד מתוחכמת גורמות ללקוחות לנגב עם לחם את המיץ של הסלט. אין דבר יותר ישראלי מלנגב את המיץ. לקבל על זה כוכב בשבילי, זה לא רק פטריוטיזם ישראלי, זה פטריוטיזם ירושלמי, של העיר שנולדתי וגדלתי בה וזה הסיפור שלנו".

עוד שחזר גרניט: "ביום הראשון שהחזקתי קערת נירוסטה ושמתי בה חסה ורוטב וערבבתי אותם בשביל להכין סלט, בפעם הראשונה שהייתי במטבח מקצועי, ברגע הזה, אחרי שהוצאתי את המנה הזאת, ידעתי שזה מה שאני אעשה בחיים וידעתי שתהיה לי מסעדה וסימנתי מפה. עכשיו אני צריך לסמן את הבאה".