בבוקר צילומים - בערב ביקור בכלא: מסע השחרור של אנג'ל ברנס

אביה של כוכבת הרשת בת ה-18 הורשע בעבירות מס חמורות ונכלא כשהייתה בת 9 בלבד. כשגדלה והתפרסמה - ניסתה לנצל את הבמה כדי לקדם את שחרורו, ובנתיים, נאלצה להיות המבוגר האחראי בבית

זמן צפייה: 11:27

כשאביה של כוכבת הרשת אנג'ל ברנס בת ה-18 נכנס לכלא היא הייתה בת 9, כשהתבגרה והחלה להתפרסם היא ניצלה את מליוני העוקבים שצברה ועשתה כל מה שאפשר כדי שאביה יקבל חנינה ויחזור הביתה, בחודש שעבר האבא רוני השתחרר. עם קרוב למיליון עוקבים ותזרקו עוד איזה חצי מיליון שמגיעים מטיקטוק, פייסבוק ויוטיוב. זה הקהל שמצא את עצמו עומד מחוץ לכלא מעשיהו לפני כשבועיים ממתין לשחרור של מי שהורשע באחת מהונאות המס הגדולות ביותר בישראל. אבל הוא לא הסיפור כאן, אלא הצעירה הקופצנית הזאת - ברוכים הבאים לעולם של אנג'ל ברנס, אחת מכוכבות הילדים הגדולות של התקופה. וכאן הכול מתערבב. מצד אחד, השקות מפונפנות. מצד שני, טענות שאבא עבד בעבור הארגון של שלום דומרני. בערב מצלמים קליפ חדש, בבוקר טלנובלה בדרך לכלא. הכול מצולם ומתועד מסביב לשעון.

כדי להבין את הסיפור הזה באמת צריך לגרד מבעד לשכבה עבה של מייק-אפ, נצנצים ולייקים כי שם מסתתרים החיים עצמם. בגיל 14, אנג'ל ברנס החליטה שהיא יוצאת בקמפיין בניסיון להביא לשחרור מוקדם של אביה. זה החל בשיר שהפך לוויראלי בשניות, המשיך בפנייה ישירה לנשיא ריבלין, ואז הגיעו החדשות הרעות. כל הרעש הזה עושה בדיוק את ההיפך. "אני לא יכולה להיות עם התחושה שאני יכולה לעשות בשבילו משהו ולא לעשות את זה. קיבלתי מתנה, אנשים מכירים אותי, אנשים יודעים את הסיפור שלי, אני לא אנצל את זה? אבל זה עשה יותר גרוע. עורך הדין אמר לי". אז למה בוועדת השחרורים לא פתחו את הלב? ובכן, מדובר בפרשייה שהיא קצת יותר מורכבת מסתם סיפור על העלמת הכנסות.

אנג'ל ברנס ואביה
אנג'ל ברנס ואביה | צילום: חדשות 13

"לא היה בכל המהלך שלי רגע אחד של אלימות או רגע אחד של לקחת משהו ממישהו. אין מציאות כזאת". אז הנה הגרסה של ברנס. שנים היה איש עסקים לגיטימי וחלק גדול מהרווחים תרם לנזקקים. בשנת 2008 יש משבר עולמי, העסקים של ברנס קורסים, אבל המשפחות שבהן תמך עדיין זקוקות לכסף שכבר אין לו. אז ברנס מתחיל להונות את רשויות המס בעסקאות מפותלות של גלגול חשבוניות מזויפות. "אני לקחתי כסף של המדינה, חילקתי לעניים. לא נכון לעשות את זה. בגלל זה שילמתי על זה מחיר כבד". אפשר ורצוי לקחת את העדות הזאת בכף גדושה של סקפטיות, אבל עם החלק השני של הסיפור קשה להתווכח. בכלא ברנס הופך לאסיר למופת והמידע הזה מגיע היישר מהרשויות שגם מחליטות בסופו של דבר לנכות שליש ממאסרו.

"בתוך בית הסוהר עבדתי ארבע שנים בלטפל באסירים קשישים שלא יכולים לזוז. זה לעשות להם מקלחות, להחליף להם בגדים, להחליף להם סדינים, להכין להם אוכל ולטפל בטעוני פיקוח שהם אנשים פוסט טראומה, אנשים שפוגעים בעצמם. אני הגעתי למצב שבמשמרת שלי, בשנתיים האלה שהייתי איתם, אפילו אחד לא נפצע, אפילו אחד לא ניזוק, אחד לא חתך את עצמו". אז בזמן שבכלא רוני ברנס מנסה להסתגל לחיים החדשים, גם אצלו בבית מנסים להבין איך מתניעים מחדש. המשטרה חילטה נכסים וכסף ויש חמישה ילדים בבית ופרנסה אין. אנג'ל: "אתה במחשבה שמכל דבר אתה יכול לייצר כסף. האינסטגרם מייצר כסף, והיוטיוב מייצר כסף. אין לי חיסכון, אין לי משהו בבנק. את החסכונות שלי הבאתי הביתה". אז אחרי כמה שנים טובות שאנג'ל הייתה המבוגר האחראי שדאג לענייני הבית, המטלה האחרונה ברשימה הייתה מסיבה שנמשכה לתוך הלילה וחגגה, לא רק את החופש שקיבל רוני ברנס, אלא גם קצת את זה שקיבלה בחזרה הבת שלו, אנג'ל.