מהטרגדיה - לבמה: עמית פרקש מספרת על השכול ועל ההצלחה כשחקנית

כשהיא מככבת ב-4 הצגות במקביל, קשה להתווכח עם העובדה שפרקש היא כבר מזמן לא "אחות של". ובכל זאת, מותו של אחיה במלחמת לבנון השנייה, מלווה אותה עד היום. "לא צריכה שיגידו לי שאני ראויה"

זמן צפייה: 11:04

השחקנית עמית פרקש תמיד תישאר האחות הקטנה של תום, הטייס שהתרסק במלחמת לבנון השנייה. אבל לצד זאת, היא גם שחקנית מצליחה בזכות עצמה. התיוג שלה כאחות השקולה שפרצה בקריירה בגלל הטרגדיה שפקדה את משפחתה – הפך אותה לנחושה אפילו יותר להצליח, כשחובת ההוכחה מוטלת על כתפיה ועל קולה. היום היא מתרוצצת במקביל בין ארבע הצגות בתיאטרון הלאומי, בהן "מצדה-1942". "כשהייתי צעירה זה נורא נגע בי כשהיו אומרים שהצלחתי על הגב של המוות של אחי. זה לא אנושי לכתוב דבר כזה. הייתי נהיית שחקנית גם אם אח שלי לא היה נהרג – בוודאות".

תהליך ההתבגרות המקצועית של עמית מתועד תחת אור הזרקורים כבר כמעט 14 שנים. כשהייתה בת 17 אחיה הגדול, סרן תום פרקש טייס אפאצ'י, נהרג בהתרסקות מסוק במלחמת לבנון השנייה. יום לאחר מותו עמית הקליטה את השיר "מיליון כוכבים" שהושמע בלוויה, משם השיר הגיע לתחנות הרדיו והפך להמנון הזיכרון. היום, פרקש כבר בת 30. "החיבור העיקרי איתו היה שאני שרתי והוא היה מנגן. וגם בגלל זה נוצר מיליון כוכבים, כי באופן טבעי הרגשתי שככה הוא רואה אותי", סיפרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חצי נמרה חצי מגויסת: יום הגיוס השנוי במחלוקת של טוראית קירל

107 חברי קונגרס דמוקרטים שלחו לטראמפ מכתב התנגדות לעסקת המאה

הנהלים הוחמרו: חוזרים מתאילנד עם תסמינים – יחויבו בבידוד

השחקנית עמית פרקש
השחקנית עמית פרקש | צילום: חדשות 13

אחרי החשיפה כזמרת בשיר שריסק לבבות, עמית הפכה כוכבת ילדים. אבל למרות ההצלחה, משהו היה חסר. משמעות נוספת ואולי הרצון להתרחק קצת מהצל של משפחת השכול הובילו את עמית להתמסר במשך שלוש שנים ללימודי משחק. "הייתי שבעה קצת, והרגשתי שאני לא מספיק יודעת ולא מספיק טובה וזה תסכל אותי. הייתי צריכה לעבור את כל מה שעוברים בבית ספר למשחק. זה גרם לי לגלות בכלל את זה שאני ראויה, שאני טובה".

עם רזומה של ארבע הצגות במקביל כשהיא ערב ערב על הבמה, עמית יכולה לסמן וי על המהפך שהושלם - מכוכבת ילדים לכוכבת תיאטרון. בימים אלה עמית מגלמת את דמותה של ליליאנה בהצגה "מצדה 1942", מחזמר אפל על מרד גטו ורשה. ובקיץ האחרון עמית השתתפה בהפקה המשותפת לה ולבן זוגה בשלוש שנים האחרונות, יאיר יונס, כשהשניים עמדו מתחת לחופה. תום על האובדן: "יש נקודות ממשק שאפשר להבין אחד את השני גם בלי לדבר יותר מדי. דווקא בימי זיכרון ואזכרות ונקודות משפחתיות כאלה שלא צריך להסביר איפה הקושי".