הישג נוסף לישראל: עמי דדאון זכה בכסף במשחה 150 מטר מעורב

לאחר הזכייה של מליאר בזהב, שחיין ישראלי נוסף זכה במדליה, ובכך ישראל זכתה עד כה בשלוש מדליות במשחקים הפראלימפיים בטוקיו

זמן צפייה: 01:26

השחיין הישראלי עמי דדאון הביא היום (שבת) הישג נוסף לישראל עם זכייה במדליה שלישית במשחקים הפראלימפיים בטוקיו, כשזכה במדליית כסף במשחה 150 מטר מעורב אישי. דדאון אמר לאחר הזכייה: "הרגשתי שהחלום שלי מתגשם. אני זוכר שמגיל צעיר, ממש חד ספרתי, חלמתי להגיע לאולימפיאדה והנה הגעתי ואפילו הבאתי מדליה. בחיים שלי לא חלמתי לייצג את ישראל בצורה כזאת ועכשיו הצלחתי לעשות את זה".

"אני מרוצה מאוד אבל כמובן אני צריך להתחיל מחדש מחר", המשיך זוכה המדלייה הטרי. "המוטו שלי זה להתחיל כל יום מחדש. עוד יומיים יש את המקצה החזק שלי - 200 חתירה ואני מקווה מאוד שאני אצליח בו".

עמי דדאון
עמי דדאון | צילום: רויטרס

אתמול זכה השחיין הישראלי מארק מליאר במדליית זהב במשחה 200 מטר מעורב. מליאר שחה בזמן של 2:29.01 דקות וקבע שיא עולמי חדש. מליאר הוא אלוף ושיאן העולם מאליפות העולם שהתקיימה בלונדון ב-2019 במשחה 400 מטר חופשי וכן שיאן עולם במשחים ל-800 מטר ול-1500 מטר חופשי. הוא נולד עם שיתוק מוחין ונכנס לענף השחייה כחלק מטיפול הידרו-תרפי. במהלך שנותיו הראשונות בענף השחייה התחרה מארק בתחרויות ארציות, ולאחר הצלחותיו התקדם גם לאליפויות אירופה והעולם, וזכה להישגים רבים ומשמעותיים