בעקבות גזענות האוהדים: בעלי בית"ר ירושלים שוקל לעזוב הקבוצה

אוהדים שהגיעו לצפות באימון הפתיחה של הקבוצה קראו קריאות גנאי לעבר השחקן החדש עלי מוחמד. משה חוגג ניסה להרגיע את הרוחות, ולבסוף איים כי הוא שוקל להיפרד מהמועדון

זמן צפייה: 01:36

אימון הפתיחה של העונה של בית"ר ירושלים שנערך היום (רביעי) היה אמור להיות אירוע חגיגי, אלא שתשומת הלב שקיבל הרכש החדש של הקבוצה הסעירה את בעלי הקבוצה, משה חוגג, שאיים לעזוב את התפקיד. זה היה אימון הפתיחה של עלי מוחמד, שהצטרף לאחרונה לקבוצה ועורר את זעם ארגון "לה פמיליה" שכזכור דרש לשנות את שמו של השחקן – על מנת שלא יקרא מוחמד. בהמשך, בלחץ בעלי הקבוצה משה חוגג, נתן הארגון את ברכתו.

חוגג חשב שהפרשה נגמרה, אך בעת האימון, קראו לעברו אוהדים קריאות גנאי גזעניות. חוגג ניסה להרגיע את הרוחות, והודיע לאוהדים שהוא שוקל לעזוב את המועדון, וכי הקבוצה תצטרך למצוא בעלים חדשים.

לפני כחודש הגיש בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, תביעה על סך מיליון שקלים נגד ארבעה אוהדי הקבוצה, בגין איומים שקיבל לכאורה בווטסאפ וברשתות החברתיות - בעקבות צירופו של השחקן עלי מוחמד. בין היתר נכתב: "נבוא אליך הביתה" ו-"נעשה לחוגג פולסא דנורא".

עוד בחדשות 13:

"נבוא לבית שלך": איומים על בעלי בית"ר י-ם – שתובע מיליון שקל

"השם מוחמד – לא בטדי": הסערה סביב הרכש החדש של בית"ר ירושלים

יוסי בניון פורש מכדורגל; מונה למנהל המקצועי של בית"ר ירושלים

אוהדי ביתר ירושלים
אוהדי ביתר ירושלים | צילום: רויטרס

הנתבעים אינם מראשי ארגון האוהדים "לה פמיליה", ואחד מארבעתם הוא צעיר תושב ירושלים שחלק מההתכתבות שלו עם חוגג פורסמה בחדשות 13. אותו אוהד שלח הודעה לחוגג ובה כתב כי "לא יהיה מוחמד בבית"ר". בתגובה, חוגג ענה: "לא שואל אותך".

כאמור, כמה אוהדים של הקבוצה התרעמו על החלטת ההנהלה להחתים לשלוש שנים את הקשר עלי מוחמד, כיוון שחשבו שהוא מוסלמי. אולם, גם לאחר שנודע להם כי השחקן נוצרי, הבהירו נציגי ארגון "לה פמיליה" כי הם לא מוכנים ששם המשפחה שלו ישמע באצטדיון הרשמי ואמרו: "נדאג להחליף לו את השם".

יוסי בניון, המנהל המקצועי החדש של הקבוצה, שיבח את השחקן וכתב כי "מוחמד היה אחד השחקנים המצטיינים בליגה בעונות האחרונות והצטרפותו מהווה אמירה בנוגע לבניית הסגל העמוק והחזק שלנו".

משה חוגג
משה חוגג | צילום: חדשות 13

בעקבות הסערה, המועדון פרסם בקבוצת הפייסבוק הודעה רשמית שבה נכתב: "הגיעו איומים מפורשים מצד אוהדים כלפי בעלי המועדון משה חוגג. אני מאושרים ושמחים לצרף את עלי מוחמד לשורות הקבוצה, מדובר בשחקן הזר הטוב בליגה בעונה שחלפה ויש כאן הצהרת כוונות ברורה, הקהל הנפלא והאדיר של בית"ר תומך ואוהב ללא תנאי, ואנו לא ניתן למיעוט לנסות להכתיב ולפגוע – לא במוניטין של המועדון ולא בהכנות לבניית קבוצה חזקה תסב גאווה ואושר".

לאחר שהתבהר מוצאו של מוחמד, הארגון "לה פמיליה" טען שהתקשורת הסיתה נגדו כדי לסכסך בין חבריו לבין חוגג, והצהיר כי "לאחר אין ספור בירורים ובדיקות לגבי זהות השחקן עלי, אנו מודיעים בזאת שאין לנו שום בעיה עם השחקן הזה עקב היותו נוצרי הדוק. אבל כן יש לנו בעיה עם השם שלו בלבד ולא עם השחקן עצמו. לכן אנו נדאג להחליף לו את השם כדי שהשם מוחמד לא ישמע בטדי".