לאחר העימות עם הח"כית: עדי ביטי נשפטה ל-5 ימי מחבוש על תנאי

הזמרת, שמשרתת בימים אלה בצה"ל, תקפה את ח"כ פרידמן שטענה כי הקליפ החדש והפרובוקטיבי שלה "מחזק את תרבות האונס", ומשכך גזר עליה ראש ענף התרבות עונש מאסר על תנאי, התקף למשך 6 חודשים

זמן צפייה: 00:44

הקליפ והסערה: צה"ל גזר הערב (שלישי) חמישה ימי מאסר על תנאי למשך חצי שנה לזמרת עדי ביטי, אשר התעמתה אתמול עם חברת הכנסת תהלה פרידמן - כשזו יצאה נגד הקליפ החדש שלה, וטענה כי הוא "מחזק את תרבות האונס".

ביטי, המשרתת בימים אלה בענף התרבות, נשפטה בדין משמעתי על ידי ראש הענף. מצה"ל נמסר כי הם "רואים אירוע זה בחומרה, שכן התבטאות כזו מהווה הפרה של פקודות צה"ל בנושא התנהלות חיילים ברשתות החברתיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש הודיע על הגשת כתב אישום כפוף לשימוע נגד חיים כץ

פועל במשאית מנוף התחשמל למוות בתאונת עבודה בקריית עקרון

מגמת הירידה נמשכת: 1,608 נדבקים ביממה; 4.5% מהבדיקות חיוביות

ביממה האחרונה הרשת סוערת מהקליפ החדש אותו הוציאה בתחילת השבוע ביטי, הנקרא בשם "חמסה חמסה". אתמול, חברת הכנסת פרידמן מכחול לבן אף האשימה, כאמור, את הזמרת ב"חיזוק תרבות האונס", וכתבה בציוץ בטוויטר כי "זו לא תרבות, לא אומנות - זאת סכנה ברורה ומיידית עבורינו ועבור הבנים והבנות שלנו להיפגע ולפגוע. מחליא".

ביטי לא נשארה חייבת ומייד החזירה תגובה: "נגמרה הקורונה? חשבתי שיש הרבה דברים להתעסק בהם בתקופה הקשה שאנחנו נמצאים בה - אנשים בלי עבודה, בלי יכולת קיום, מפעלי חיים של אנשים קורסים - והגברת תהלה עוסקת בזה. מסתבר שיש הרבה זמן פנוי בכנסת". דברים אלו, הם שהוביאו את צה"ל לגזור על הזמרת את עונש המאסר על תנאי.

"עצוב לי שבשנת 2020 ח"כית בישראל חושבת שבנות ישראל צריכות להתלבש כמו באיראן או בנות הטאליבן", הוסיפה ביטי אתמול. "איפה חופש הביטוי, חופש האומנות, וזכותו של כל אדם להתלבש ולהצטלם כרצונו? שום איבר מוצנע לא נראה בקליפ. הייתי מציעה לה גם לסגור את חוף הים אם כך. על דבר אחד אני כן מסכימה עם תהילה, שאכן גם לנשים יש יד ב'תרבות האונס', שכן ציוץ כמו שלה מקשר בין לבוש כזה או אחר כמקור לגיטימי למעשה".

"אני לא מתרגשת מפוליטיקאים, הם מציירים את האמת כפי שבא להם. האמת היא שהעיניים רואות מה שהן רוצות לראות, ולראות בכזה קליפ שיסודו הוא אומנות ומוסיקה, מקור לגיטימי ל'תרבות אונס' - מדובר בדמיון מעוות ביותר וניתוח סיטואציה בצורה לקויה".