התאונה בדרום: גובר החשד כי נהג המשאית נסע תחת השפעת סמים

תושב אשקלון בשנות ה-30 לחייו נעצר הלילה בחשד לגרימת מותם ברשלנות של אם ובנה, לאחר שהתנגש ברכבם ליד אשדוד. בחקירתו, מעצר הנהג, שקיבל בעבר דוח בגין סטייה מנתיב, הוארך עד ליום ראשון

זמן צפייה: 03:37

התאונה הקטלנית בכביש 7: המשטרה עצרה הלילה (שישי) את נהג המשאית שהתנגש אתמול ברכב פרטי סמוך לאשדוד, במהלך תאונה שבה נהרגו אם ובנה התינוק, ואב המשפחה ובת נוספת נפצעו. במשטרה ישנו חשד ממשי כי הנהג, תושב אשקלון בשנות ה-30 לחייו, נסע תחת השפעת סמים. במקביל, נדבק אם השתמש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה, או לחלופין היה תחת השפעת אלכוהול. נהג המשאית חשוד בגרימת מוות ברשלנות.

בד בבד, בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרו של הנהג עד ליום ראשון. זאת, לאחר שקבע כי "החשוד אינו נותן תשובות ענייניות וישירות בחקירה ובהתייחס לשאלות רבות אינו זוכר. ישנו חשד סביר לביצוע עבירות המיוחסות לו. אין למשיב הסבר מניח את הדעת, והדבר פועל לחובתו".

לעוד כתבות בנושא:

תינוק ואמו נהרגו בהתנגשות בין משאית לרכב סמוך לאשדוד

הקטל בכבישים: שני הרוגים בכביש בין ירושלים לים המלח

הקטל בכבישים: רוכב אופנוע נהרג לאחר שהחליק בכניסה לטבריה

זירת התאונה בכביש 7
זירת התאונה בכביש 7 | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בארבעה ימים, ולדברי נציגה, בעברו של הנהג מספר דוחות, בין היתר, בגין סטייה מנתיב וחציית צומת ברמזור אדום. "הוא מציג זיכרון סלקטיבי בחקירה. הוא לא זוכר", אמר הנציג.

עורך דינו של הנהג, ישראל נחמיאס, תהה בדיון מדוע לא נעשתה בדיקת סמים בזירת התאונה. "הוא לא משתמש בסמים ולא ימצאו כלום בבדיקה", אמר והוסיף כי "כולם מצטערים על מה שקרה. החשוד עצמו נפגע בתאונה ומצבו הנפשי ירוד. הוא נחבל בראשו. אין פה עילת שיבוש ולכן אבקש לשחרורו".

הלילה, טען החשוד בפני חוקריו כי אינו זוכר את שהתרחש התאונה. "הוא עדיין בהלם. הוא נחקר אתמול ועשו לו את כל הבדיקות הרלוונטיות. הוא איבד את ההכרה ולא זוכר מה היה", מסר אז נחמיאס. במקביל, ממשיכים החוקרים להתחקות אחר נסיבות התאונה.

בתוך כך, מצבו של אב המשפחה, שאיבד כאמור את אשתו ובנו בתאונה הקטלנית, מוסיף להיות קשה אך יציב. זאת, לאחר שעבר אתמול ניתוח בבית החולים בילינסון, וכעת הוא מורדם ומונשם.

זירת התאונה בכביש 7
זירת התאונה בכביש 7 | צילום: דוברות מד''א

אתמול, כאמור, תינוק בן כמה חודשים ואמו, אישה כבת 28, נהרגו לאחר שמשאית התנגשה ברכב פרטי סמוך למחלף בית רבן, באזור אשדוד. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותן, ופינה מזירת האירוע את האב כבן 35 במצב קשה כשהוא בסכנת חיים, ואת בתם הנוספת בת השנתיים במצב קל.

לחדשות 13 נודע כי מחקירה ראשונית עולה שהמשאית שנסעה מכיוון מערב סטתה מנתיב ופגעה בחלקו האחורי של כלי רכב פרטי שככל הנראה עמד בצד הדרך. חוקרי המשטרה עד עכשיו לא זיהו סימני בלימה של המשאית על הכביש. כאמור, כתוצאה מכך נהרגו האם ובתה שישבו במושב האחורי.

"כשהגענו למקום המראה היה קשה. הרכב הפרטי היה מעוך, ובתום פעולות חילוץ בסיוע מכבי האש, התחלנו בהענקת טיפול רפואי לשלושת הנפגעים, כולם מהרכב הפרטי", סיפר פרמדיק מד"א אשר ארביב.