פרקליטו של זדורוב בביהמ"ש: "שברו אותו נפשית באמצעות מדובב"

עו"ד הלוי תקף את ראש צוות החקירה ברצח ראדה וטען כי הוא "שכנע את זדורוב שהראיות לרצח סגורות וכי צפוי לו מאסר עולם". עוד אמר הלוי כי "נפשו השברירית" של זדורוב נוצלה ע"י החוקרים

זמן צפייה: 02:49

שלב ההוכחות במשפט החוזר של רומן זדורוב בתיק הרצח של תאיר ראדה החל הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת, 15 שנה לאחר הרצח. תחילה העיד ראש צוות החקירה בעת הרצח, יורם אזולאי, ומהומה נרשמה באולם בית המשפט בינו לבין אילנה ראדה, אימה של תאיר.

במהלך הדיון, עורך הדין הלוי תקף את יורם אזולאי, מי שניהל את תיק החקירה המקורי, ואמר כי אזולאי "שכנע את זדורוב שהראיות לרצח סגורות וכי צפוי לו מאסר עולם, אך עם אפשרות להקלה". עוד האשים פרקליטו של זדורוב כי "הטיחו בזדורוב שהוא נכשל בפוליגרף וכי נמצא דמה של תאיר על הסכינים אתם עבד, וכי בשלב זה הוא כבר האמין שהוא יקבל מאסר עולם". עוד טען עו"ד הלוי כי אזולאי "ניצל את השבריריות הנפשית שלו כדי לשבור אותו באמצעות המדובבים".

עו''ד ירום הלוי
עו''ד ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית של החרדים"

חשד: בן 30 הזמין קטינים למסיבות מין דרך האינסטגרם

הרופא הבכיר החשוד באונס עומת עם מתלוננת: "זה היה רומן"

אזולאי סיפר כי אחיה של תאיר ראדה הסתובב באזור זירת הרצח ובתגובה אימה צעקה לו כי הוא "מנוול". בהמשך תקפה שוב ואמרה כי אזולאי שיקר במהלך החקירה והמשפט – והוצאה מהאולם.
בהמשך, אזולאי נשאל על ידי עורך דינו של זדורוב האם דחף את הנאשם להגיד למדובב כי ראדה לא נאנסה טרם הרח, על מנת להוכיח שהוא יודע פרטים שרק הרוצח ידע.

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר בפתח הדיון, הציגה הפרקליטות את מה שמתכונן למשפט מצדם, וכתבו כי "מדובר בתיק ייחודי בכך שעבר בערכאות שונות, מספר פעמים. הוא ייחודי בנסיבות הרצח, בזירה בה התבצע הרצח, בהיקף החקירה ואופיה". הפרקליטות פירטה את השערתה כי זדורוב הוא הרוצח והוסיפה כי "מהרגע הראשון עלו שפע תיאוריות והשערות כי הרצח בוצע על ידי גורמים שונים. על רקע זה צצו לאורך כל החקירה והמשפט ואף שנים רבות לאחריו, 'עדים' שונים. חלקם אזרחים מודאגים, חלקם 'בלשים' חובבים ואחרים, שהעבירו מידע כוזב, באופן זדוני".

הוכחת אשמתו של זדורוב תתבסס, לדבריהם, על הראיות הידועות, כגון הודאתו של זדורוב, ואף ראיות חדשות כמו פרטים ייחודיים שנמצאו בזירה ואמירות מפלילות שמוכיחות כי הודאתו הראשונה היא הנכונה. בפרקליטות תקפו את ההגנה וטענו כי היא מתבססת על ראיו שאינן רלוונטיות וכי אין להם הסבר הגיוני אחר לזהותו של הרוצח.