הפרקליטות ערערה על שחרור זדורוב: "מסוכנותו ברורה ומופלגת"

לאחר בקשת העיכוב שהגישה הפרקליטות בדבר שחרורו של זדורוב למעצר בית, המדינה הגישה לביהמ"ש המחוזי ערער לפיו על זדורוב "להישאר במעצר מאחורי סורג ובריח במהלך ניהול המשפט החוזר"

רומן זדורוב
רומן זדורוב | צילום: צילום מסך

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון ערר על החלטת ביהמ"ש המחוזי בנצרת, לפיה רומן זדורוב, הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה ב-2006, ייעצר באיזוק אלקטרוני. הפרקליטות טוענת כי על זדורוב להישאר במעצר במהלך ניהול המשפט החוזר, נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו והחשש המובנה מבריחה. הדיון בנושא יתקיים מחר בבוקר אצל שופט העליון אחכס שטיין.

בערעור נכתב כי המדינה סבורה שגם בשלב זה קיימות נגד זדורוב ראיות כבדות משקל לכאורה, וגם בחינתן מול הראיות האחרות שהביאו להחלטה על קיום משפט חוזר, לא הצדיקה את שינוי נקודת האיזון בכל הנוגע למעצרו. לפי הפרקליטות, מההחלטה על קיום משפט חוזר לא עולה כי קיים "כרסום" בראיות, אלא כי משקל הראיות החדשות צריך להיבחן במסגרת המשפט החוזר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד נפגש עם ראש המודיעין המצרי: דנו בהרחבת היחסים הכלכליים

ההגבלה על תרומות דם מהומואים תוסר: "אין הבדל בין דם לדם"

סינגפור: שישה שבועות מאסר לבריטי שלא עטה מסכה

טענת הפרקליטות היא כי המסוכנות העולה מהמעשים המיוחסים לזדורוב, גם בחלוף השנים, היא ברורה ומופלגת. לפי הפסיקה, רק במקרים חריגים ונדירים מואשמים בעבירת רצח ישתחררו ממעצר, וזה לא המקרה. בנוסף טוענים בפרקליטות כי קיים חשש מובנה להימלטות של זדורוב עקב העונש הצפוי לו אם יורשע, גם בקיזוז 15 השנים אותן ריצה.

כזכור, בית המשפט המחוזי בנצרת החליט לפני כשבועיים כי זדורוב ישוחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני. בתנאי השחרור נקבע כי בכל עת יהיה צמוד לזדורוב מפקח ויאושר לו לצאת מהבית לדיונים משפטיים, או באישור בית המשפט בלבד.

.