חשד בשירותי הכבאות: הצתה לאומנית גרמה לשריפה בהרי ירושלים

עקב ריבוי מקרים של יידוי בקבוקי תבערה והצתות קודמות באזור, עולה החשד כי הדליקה היא מעשה לאומני מכוון, אך עדיין מוקדם לקבוע בוודאות. מפקד מחוז י-ם: הכוחות יישארו בשטח במהלך הלילה

זמן צפייה: 02:37

בשירותי הכבאות והצלה חושדים כי השריפה הגדולה שפרצה היום (רביעי) בהרי ירושלים נגרמה מהצתה לאומנית. זאת, בעקבות הצתות קודמות ומקרים רבים של יידוי בקבוקי תבערה באזור. יש לציין כי עדיין אי אפשר לקבוע בוודאות כי הגורם לשריפה הוא אכן לאומני.

מפקד מחוז ירושלים, ניסים טויטו, אמר בריאיון לחדשות 13 כי כוחות הכיבוי יישארו בשטח במהלך הלילה מחשש שהאש תתחדש. "עדיין לא הגענו למסקנה מהן הסיבות לדליקה. אנחנו בעיצומה של החקירה", סיפר טויטו. "על רקע ההיסטוריה של הגזרה והמתיחות - יכול להיות שהסיבה היא לאומנית. כרגע, אין לנו שום אינדיקציה להגיד באופן ודאי שזו הסיבה".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0906212010' autoplay='0' credit='' desc='מפקד מחוז ירושלים: "כוחות הכיבוי יישארו בשטח במהלך הלילה מחשש להתחדשות האש"' poster='' kid='1_40jwkmug' duration='170']

כאמור, מוקדם יותר היום פרצה שריפה גדולה סמוך ליישובים נווה אילן, מעלה החמישה ואבו-גוש שבהרי ירושלים. בעקבות השריפה, תושבים במעלה החמישה פונו מבתיהם ובנוסף גם גני הילדים ביישוב פונו, אך בהמשך הסכנה על היישובים הוסרה. נציב הכבאות דדי שמחי מסר לחדשות 13 כי השריפות נגרמו בוודאות כתוצאה מידי אדם. לדבריו, "לא ראינו היום ברקים בשמי ישראל, ונברר אם זו הצתה או לא בהמשך".

נוסף על כך, כבישים הנמצאים בסמוך לאש נחסמו לתנועה, ביניהם כביש ירושלים-תל אביב לשני הכיוונים, וכביש 425 לשני הכיוונים. מכבאות והצלה נמסר כי האש התפשטה בחסות הרוחות העזות. במאמצי הכיבוי פעלו כ-70 צוותי כיבוי, 10 מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד", שני מסוקים "חוזי" ואמצעי תצפית נוספים.