יאיר נתניהו לחוקריו: "מדוע אינכם בודקים את גדעון סער?"

במהלך חקירתו במסגרת תיק 4000, טען בנו של רה"מ כי "מתנכלים למשפחה שלי בכוונה כדי לפגוע באבי". נוני מוזס העביר מסרים לנתניהו: "עיתונאים בודקים את הקשר בין בנך יאיר לג'יימס פאקר"

זמן צפייה: 01:06

במהלך חקירתו במסגרת תיק 4000, אמר יאיר נתניהו לחוקריו: "אתם מתנכלים למשפחה שלי בכוונה כדי לפגוע באבא שלי. למה אתם חוקרים רק את אבא שלי? אתם רוצים לפגוע רק בו? למה אתם לא חוקרים את גדעון סער?". נתניהו טען בפני חוקריו כי עליהם לחקור את סער בפרשות שונות - שאינן נחקרות לטענתו באופן מכוון. כמו כן, במהלך החקירה, הטיח בנו של רה"מ האשמות קשות בחוקרים והטיח בהם כינויי גנאי.

נוסף לכך, מעדויות בתיקים 1000 ו-2000, עולה כי מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס העביר מסרים לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם עיתונאים בודקים את הקשר שבין בנו יאיר לבין המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר - בשל תדירות המפגשים ביניהם.

לכתבות נוספות בנושא >>

שופטי העליון נגד חוקי החסינות: "לא נהסס לנקוט צעדים קשים"

היועמ"ש דחה את מועד השימוע של נתניהו לתחילת אוקטובר

יאיר נתניהו לחוקריו: "המשטרה גסטאפו, כל העיתונאים חארות"

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "אנו מצרפים את ההדלפה המגמתית והמסולפת הזאת לתלונות על הדלפות קודמות שהגשנו ליועמ"ש. דינה של כל הדלפה פלילת כזאת היא עד שלוש שנות מאסר".

בחודש שעבר נחשפו בחדשות 13 תמלולים מחקירותיו של יאיר נתניהו בחודש מארס 2018, שבהן אמר לחוקריו: "אתם משטרה גסטפו. אתם חוקרים אותי כדי ללחוץ על ההורים שלי בדיוק כמו ארגון פשע. אתם חוקרים רק את אבא שלי ולא פוליטיקאים אחרים שצריכים לחקור כמו ציפי לבני. העיתונאים הם חארות. אתר 'וואלה' הוא אתר שמאלני, הוא וואלה אכבר".

ארנון מוזס
ארנון מוזס | צילום: חדשות 13

ביום רביעי היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מסכים באופן חלקי לבקשתו - ודוחה את מועד השימוע בתיקיו ל-3-2 באוקטובר. זאת, במקום ב-10 ביולי, מועד השימוע המקורי. כמו כן, קבע מנדלבליט כי אם יהיה צורך בדיון נוסף ייקבע מועד בשבוע שלאחר מכן. בנוסף, השימועים של נוני מוזס לגבי מעורבתו בתיק 2000 ושל איריס ושאול אלוביץ' לגבי מערבותם בתיק 4000 נדחו ל-15 באוגוסט. התנועה לאיכות השלטון צפויה לעתור לבג"ץ נגד הדחייה.

היועמ"ש נתן לנתניהו שבועיים על מנת להודיע שהוא מתכוון להגיע לשימוע במועד החדש, הדגיש כי לא תינתן דחייה נוספת וטען כי מדובר בפגיעה באינטרס הציבורי. מנדלבליט אף אישר כי נתניהו ביקש דחייה של שנה במועד השימוע - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13.