לאחר שנתבע ונדרש לשלם פיצויים: יאיר נתניהו ביקש לבטל ההחלטה

בנו של רה"מ ביקש לבטל את קביעת בית המשפט, לפיה הוא צריך לפצות את עורך אתר "וואלה" לשעבר, אבי אלקלעי, בסך 250 אלף שקלים. לטענתו, מעולם לא קיבל לידיו את כתב התביעה, ולכן לא הגיב לה

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ביקש הבוקר (חמישי) לבטל את החלטת בית המשפט, שבה הוא נדרש לשלם פיצויים בסך 250 אלף שקלים לעורך אתר "וואלה" לשעבר, אבי אלקלעי. לטענת נתניהו, אלקלעי נהג בחוסר תום לב והטעה אותו, וכי הוא מעולם לא קיבל לידיו את כתב התביעה ואף לא ידע על קיומה. מאחר שנתניהו לא הגיב לכתב התביעה, בית המשפט פסק באופן אוטומטי לטובתו של אלקלעי.

לפני כשנה וחצי הגיש אלקלעי תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקל נגד בנו של ראש הממשלה, בעקבות שיתוף של דברים שכתב בלוגר בשם אבשלום זלינגר ברשתות החברתיות. לאחר פרסום הידיעה על התביעה, יאיר נתניהו הגיב בטוויטר: "אזרחי ישראל מבינים כמה תביעת השתקה כזאת מסוכנת?", וטען כי תביעת דיבה זו תביא לתקדים שכל אדם אשר נמצא ברשת החברתית יהיה חשוף לתביעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח בסוריה: מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו בחומס ובקוניטרה

צה"ל הרס בתי שני מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע בדולב

תאונה קטלנית ליד עכו: נהג בן 55 נהרג מפגיעת משאית

אבי אלקלעי, לשעבר עורך וואלה
אבי אלקלעי, לשעבר עורך וואלה | צילום: חדשות 13

על פי כתב התביעה, לנתניהו יש "בטן מלאה על לגבי עורכי וכתבי אתר וואלה ובכלל כלפי כל מי שנדמה בעיניו כחפץ בהפסקת כהונתו או סיום כהונתו של אביו כראש ממשלה. לפיכך הוא מצא לנכון לקדם טענות קונספירטיביות בדויות, שקריות ודיבתיות, מהן עולה קשר כלשהו בין מבקשי רעתו של מר בנימין נתניהו לבין התובע, שהוא אכן עורך באתר וואלה".

כאמור, נתניהו עמו לא פרסם דבר, אלא שיתף בחשבון הפייסבוק שלו את דבריו של זלינגר, שכתב כי אבי אלקלעי הוא סוכן שתול מקרן וקסנר בתוך מערכת אתר וואלה, ואלו שתלו ריאיות נגד ראש הממשלה. "מה שנדרש ממנדלבליט כעת הוא זימון מיידי של אבי אלקלעי ועדי קאהן-גונן עם צווי מעצר למשרדו לשימוע - להבין את חלקם בטענה לתפירת תיקי ראש הממשלה. כאן ייגמר כל הסיפור, כשיסתבר כי אנשי קרן וקסנר הם סוכני משטרה תחת מסווה של תלמידים ומנהלים מצטיינים", כתב בפוסט.