"החביאה את הילד מתחת לשמיכה": אישום נגד האם שחטפה את בנה

כתב אישום הוגש נגד גלית צרפתי, תושבת כוכב מיכאל, שנמלטה עם בנה על מנת שלא לקיים את צו בית המשפט ולהעבירו לחזקת האב. "משכה כסף מזומן, הפסיקה את השימוש בנייד - ושהתה בדירת מסתור"

גלית צרפתי שנעלמה עם בנה בן החמש
גלית צרפתי שנעלמה עם בנה בן החמש | צילום: חדשות 13

כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים הוגשו הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד גלית צרפתי, בגין חטיפה ממשמורת והפרת הוראה חוקית. כזכור, צרפתי בת ה-43 נעלמה עם בנה בן ה-5 לאחר שבית המשפט הורה להעביר את הילד לחזקת אביו, ואותרה בתום כשבועיים של חיפושים בדירת מסתור בצפון הארץ.

בכתב האישום מתואר הסכסוך בין צרפתי לגרוש שלה, שהגיע לכדי פיצוץ כאשר בית המשפט פסק להעביר את הילד לחזקתו. "הנאשמת ניהלה נגד אב בנה הליכים רבים בבתי המשפט, הכול במטרה לשלול ממנו את זכות המשמורת על בנו - וכל ערכאות המשפט קבעו כי אין לקבל את טיעוניה", נכתב.

לכתבות נוספות בנושא >>

החשד לחטיפה בדרום: אמה ואחותה של האם שנעלמה נעצרו בחשד לסיוע

משפחתה של גלית צרפתי: "היא חפה מפשע, בנה בסכנה אצל אביו"

לאחר שבועיים של חיפושים: גלית צרפתי ובנה אותרו – מצבם טוב

גלית צרפתי
גלית צרפתי | צילום: דוברות המשטרה

בכתב האישום נטען כי צרפתי "הפרה פעם אחר פעם את צווי בית המשפט לענייני משפחה, הקשורים בהסדרי הראיה בין האב לבנו". בשלב מסוים, בית המשפט גזר עליה קנסות ואף הוציא לילד צו עיכוב יציאה מהארץ - אולם, כידוע, זה לא מנע ממנה לנסות להימלט.

אז, כך לפי כתב האישום, "החלה הנאשמת לבצע פעולות שונות במטרה להכשיל את העברת הקטין לאב באופן פיזי. צרפתי משכה כסף מזומן מהכספומט, השאירה את רכבה בבית אביה והפסיקה את השימוש בטלפון הנייד שלה".

ניידת משטרה
ניידת משטרה

כמו כן, הצטיידה צרפתי במספר תיקים ומזוודה, לקחה עימה את הילד ועברה איתו ממקום למקום כשהיא מסתירה אותו. משום שניתקה קשר ולא העבירה את הילד לאב, פרסמה המשטרה את הפרשה וביקשה את עזרת הציבור בחיפושים אחר השניים.

לאחר שנדדו בין כמה מקומות מסתור, הגיעו האם ובנה לקריית אתא - שם גרה אחת מקרובות משפחתה. "במהלך כל שהותה עם הקטין בדירת המסתור", נכתב בכתב האישום, "לא יצאה הנאשמת מפתח הדירה ולא הוציאה את הקטין, למעט פעם אחת".

גלית צרפתי שנעלמה עם בנה בן החמש
גלית צרפתי שנעלמה עם בנה בן החמש | צילום: חדשות 13

כשבועיים מאז שנותק עימם הקשר, ובתום חיפושים נרחבים, אותרו גלית והילד בדירת המסתור. תחילה, קרובת המשפחה היא שפחתה לשוטרים את הדלת, אולם היא טענה בפניהם כי "זו טעות ואין אף אחד בבית". לאחר שהשוטרים הבחינו בנעליים של ילד והציגו לבעלת הבית צו חיפוש, היא נשברה והודתה שגלית מסתתרת בקומה השנייה.

"הנאשמת שהבחינה בשוטרים שהגיעו עלתה לקומה השנייה של הבית עם הקטין, שם התחבאה והחביאה עמה את הילד מתחת לשמיכה בין שתי מיטות". מייד כשנמצאו, נעצרה גלית - ואילו בנה הועבר למשמורת האב.