עובדת סוציאלית, אם לתינוקת: מיכל סלה נרצחה ביישוב מוצא

על פי החשד סלה נדקרה למוות על ידי בעלה בביתם במושב בהרי י-ם. הוא ניסה לשים קץ לחייו, ולפני שהתמוטט מסר את בתם התינוקת לשכנים. אחותה נגה: "נלקחה לי חתיכה מהנשמה שלעולם לא תחזור"

זמן צפייה: 01:13

הרצח בהרי ירושלים: מיכל סלה, עובדת סוציאלית בת 32 מבית זית, היא האישה שנרצחה אמש בישוב מוצא, כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. על פי החשד בעלה, ששמו עדיין אסור בפרסום, דקר אותה למוות ואז ניסה להתאבד בעצמו, כל זאת ככל הנראה לעיני בתם התינוקת בת השמונה חודשים.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי מסיבה לא ברורה, הבעל דקר את מיכל למוות בדירתם המשותפת, לאחר מכן דקר את עצמו מספר רב של פעמים. לאחר מכן הרים את התינוקת, לקח אותה לשכנים – והתמוטט. הוא פונה לבית החולים במצב קשה. עוד נמסר, כי לא היו דיווחים לרשויות הרווחה על תלונות קודמות.

"שמעתי מלא רעש", סיפרה אחת השכנות, "אף פעם לא שמעתי רעש כזה. עליתי למעלה לקומה השנייה הסתכלתי מתוך החלון הקטן שבדלת רק לראות מה קורה וראיתי שיש מישהו על הרצפה ושמד"א נמצאים שם. פתחתי את הדלת, ויצאתי כדי להסתכל לראות מה קורה, ביקשתי ממד"א שיגידו לי ואמרו לי 'תיכנסי פנימה'"

"ראיתי אותו עם סימנים על הצוואר ומלא דקירות על הבטן. זה היה מאוד קשה לראות", הוסיפה, "שמעתי את השכן שלי, שאצלו קרה כל המקרה, מספר, אני חושבת שהוא אמר, ש'אנחנו רוצים להתאבד'. הוא הביא את התינוקת לבעלת הבית שלנו ואז שמעתי על מה שקרה".

מיכל הייתה הילדה הרביעית למשפחה בת שישה ילדים, והכירה את בעלה, החשוד ברצח, במסגרת עבודתם עם נוער בסיכון בירושלים. משפחתה ספדה לה." לפני הרבה מאד שנים מיכל אמרה לי שהיא יודעת מה התפקיד שלה בעולם - לשמח אנשים", סיפרה אמה, דניאל סלה, "שנים אחר כך היא בחרה במקצוע שדרכו תוכל לעזור לזולת להביא אור ושמחה לעולם".

''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל
''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל | צילום: חדשות 13

לילי בן עמי, אחותה של מיכל, סיפרה: "אחותי האהובה היתה טובת לב, מלאת נתינה, יצירתית, יפה מבחוץ ומבפנים. בכל שיחה עם כל אדם קרוב או רחוק- היא מיד  התגייסה לעזור מכל הלב ולתת מחכמתה ומעצותיה הטובות. אמש הלכתי איתה לסדנת נשים רוחנית במושב, בתומה היא ניגשה למנחה והציעה לה דרכים להגדיל את קהלי היעד שלה ולפתוח למשל סדנאות גם לגברים ולזוגות".

"למיכלי היה לב זהב", אמרה ליאת סלה פרידמן, אחות נוספת, "היתה לה יכולת יוצאת דופן להבין את הפנים של אנשים. היא תמיד בחרה בעבודות של נתינה ועזרה לאחר. היא עבדה עם פגועי נפש, נוער בסיכון, קשישים ועוד."

נגה סלה, אחותה הצעירה של מיכל, אמרה כי "בכל יומולדת היא היתה כותבת לי מכתב עם ציטוטים מעצימים. אחד המשפטים שהיא כתבה לי מלווה אותי כל חיי והוא 'המסע הזה טומן בתוכו אור צבע וטוב, רק קחי וחייכי'. מיכל האמינה שחיוך אמיתי יכול לשנות עולמות של אדם. היא היתה הכל בשבילי. נלקחה לי חתיכה מהנשמה שלעולם לא תחזור".

זירת האירוע במוצא
זירת האירוע | צילום: דוברות המשטרה

אביהוא סלה, אחיה הצעיר של מיכל, אמר: "מיכל היתה אדם רוחני ועמוק, מלאה באור ופיזרה סביבה אהבה. היא היתה אחות תומכת ואוזן קשבת בעבורי ועדין אני לא מעכל את מה שקרה".

איגוד העובדים הסוציאליים מסר: "אנו מבכים על מותה של מיכל סלה, עובדת סוציאלית שנרצחה בידי בעלה. המאבק באלימות כלפי נשים חייב לקבל תקציבים ולהעלות הילוך. הגיע הזמן לשים סוף להבטחות סרק ולהקים מערך לאומי מיוחד לטיפול באלימות במשפחה"