הפרקליטות מבקשת: 3 מאסרי עולם ו-40 שנה לרוצח משפחת דוואבשה

לאחר הרשעת עמירם בן אוליאל ברצח 3 בני המשפחה בדומא, המדינה דורשת מהמחוזי לגזור עליו עונש כבד: "ביצע רצח חריג בחומרתו". טיבי לרעיית הרוצח: "בעלך שרף משפחה - הוא צריך להירקב בכלא"

זמן צפייה: 01:34

לאחר הרשעת עמירם בן אוליאל ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בפרשת הטרור היהודי שאירעה ב-2015, הפרקליטות ביקשה היום (שלישי) מבית המשפט המחוזי מרכז לגזור על המורשע שלושה מאסרי עולם ו-40 שנה. בעת הדיון על העונש פרץ ויכוח בין משפחתו של בן אוליאל ליו"ר הרשימה המשותפת אחמד טיבי, שצעק לעברם: "הוא צריך להירקב בכלא - הוא שרף משפחה".

נציגת הפרקליטות, יעל עצמון, אמרה כי "בלבו של הנאשם גמלה החלטה לרצוח ערבים רק בשל היותם ערבים וזאת על מנת לנקום את הרצח של מלאכי רוזנפלד. בן אוליאל ביצע את הרצח המפחיד רק מתוך נקמה ומבחירה להמשיך את אותו מעגל דמים. לא הכיר את סעד, ריהאם או עלי, שנרצחו, וההחלטה להמיתם הייתה קשורה רק להיותם ערבים בדומא. נבקש לקבוע שביצע רצח חריג בחומרתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסכום שתחזיר משפחת רפאלי לרשות המסים: כ-25 מיליון שקלים

רצח הזוג כדורי: המשטרה מבקשת עזרה באיתור אדם שנראה ליד הזירה

איראן: נוציא להורג אזרח שמסר לארה"ב וישראל מידע על סולימאני

עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל

ח"כ יוסף ג'בארין אמר בדיון על עונשו של הרוצח כי "אני מלווה בשנים האחרונות את משפחת דוואבשה, והלב נשבר כל פעם מחדש כשאני נחשף לעדויות, הסיפורים והתמונות מהלילה ההוא. אין תקופת מאסר או פיצויים שיוכלו להחזיר לאחמד דוואבשה את הוריו ואחיו, וגם לא את האובדן של כל יתר קורבנות הכיבוש. התוכניות המסוכנות לסיפוח ההתנחלויות, שנראות כמו פרס לפושעים, ינציחו את הדיכוי היומיומי ואת חוסר היכולת של פלסטינים לנשום תחת הכיבוש, ויעמיקו את פשעי השנאה, השכול ומעגל הדמים".

בחודש שעבר הורשע בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפיגוע בדומא, בשלוש עבירות רצח. מלבד עבירות הרצח, בן אוליאל הורשע בשתי עבירות נסיון רצח, שתי עבירות הצתה, וסעיף קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. עם זאת, זוכה מסעיף חברות בארגון טרור מחמת הספק. עורכי דינו של בן אוליאל הודיעו שיערערו לעליון.

ריהאם עלי וסעד דוואבשה שנספו בפיגוע ההצתה בדומא
ריהאם עלי וסעד דוואבשה שנספו בפיגוע ההצתה בדומא | צילום: רויטרס

מכתב האישום עלה כי בן אוליאל ביצע את המעשה כפיגוע נקמה בתגובה לרצח של מלאכי רוזנפלד שאירע ביוני באותה שנה. מכתב האישום עלה כי "על מנת להגביר את אפקט ההרתעה והפחד ולהגביר את הפגיעה, חיפש הנאשם בית בתוככי הכפר, בעל סממנים המעידים כי הוא מיושב. לאחר שאיתר את הבתים המתאימים, ריסס הנאשם כתובות 'נקמה' ו'יחי המלך המשיח' והצית שני בתים בכפר בכוונה לגרום למותם של יושבי הבתים. כתוצאה ממעשיו של הנאשם מתו סעד, רהאם ועלי התינוק, ואילו אחמד, שהיה כבן חמש במועד הפיגוע, נפצע באורח קשה.

בהכרעת הדין נכתב כי "להודאותיו של הנאשם נמצאו תוספות ראייתיות שיש בהן כדי לעמוד בתוספת המאמתת של דבר מה נוסף: יכולת הנאשם לשחזר את האירוע, מסירת פרטים מוכמנים ששניים מהם אף לא היו בידיעת החוקרים בעת מסירתם - צבע הרכב שחנה בזירה וכן מאפייני החלון בבית השני וכיוון פתיחתו".

"ההתרשמות הבלתי אמצעית מהנאשם, במהלך חקירותיו המתועדות, עדותו במשפט הזוטא והתנהגותו באולם בית המשפט, הינה כי לא מודבר בנאשם המשתייך לקבוצת סיכון למסירת הודאות שווא. מדובר באדם פיקח, בעל זיכון יוצא דופן, בעל עוצמה וחוסן פנימי העומד על עקרונותיו ואינו 'נוטה לרצות' את חוקריו", כך בהכרעת הדין.