הצעת ביהמ"ש לנאשמים באסון נחל צפית: הודו בגרימת מוות ברשלנות

נשיאת בית המשפט המחוזי הציעה ליובל כאהן ואביב ברדיצ'ב, הנאשמים בהמתה בקלות דעת, עסקת טיעון לפיה יודו באישום קל יותר. על הצדדים להשיב לשופטת בתוך שבועיים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:47

פרסום ראשון: נשיאת בית המשפט המחוזי הציעה ליובל כאהן ואביב ברדיצ'ב, הנאשמים בהמתה בקלות דעת באסון נחל צפית, להודות בגרימת מוות ברשלנות. התיק של השניים מתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ולפני שבועיים החל הליך גישור בין הצדדים, שם, כאמור, הציעה הנשיאה לשניים הודות בסעיף שבו העונש המקסימלי הוא עד 3 שנים, בניגוד לסעיף שבו הם מואשמים כעת - שהעונש עליו הוא עד 12 שנים. על הצדדים להשיב לשופטת בתוך שבועיים.

כזוכר, האסון אירע ב-26 באפריל 2018, אז תלמידי המכינה הקדם צבאית בני ציון, יצאו לטיול גיבוש בנחל צפית - למרות התחזיות והאזהרות על מזג האוויר הצפוי, ונקלעו בדרכם לשיטפון. עשרה מהם - תשע נערות ונער אחד, מצאו את מותם בטיול לאחר שנסחפו עם הזרם. נגד ראש המכינה יובל כהאן ונגד ונגד אביב ברדיצ'ב, לשעבר מנהל התוכנית החינוכית של המכינה, הוגש כתב אישום המייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגיע למחסום, מאיץ – ופוגע בלוחמת: תיעוד הפיגוע באבו דיס

מזכ"ל האו"ם: קורא לישראל לזנוח את תוכנית הסיפוח שלה

הוארך מעצר החשוד בסחיטת הכדורגלנים: מכחיש קשר לאירוע

יובל כהאן ואביב ברדיצ'ב
יובל כהאן ואביב ברדיצ'ב | צילום: חדשות 13

כחצי שנה לאחר האסון, פרסמה ועדת אהרונישקי, שהוקמה בעקבות האירוע, דוח חריף, שבו היא מבקרת את הפיקוח של משרד החינוך ומשרד הביטחון על המכינות הקדם צבאיות, כמו גם את חוסר המדיניות בנוגע אליהן. בין היתר, מצאה הוועדה כי הפיקוח והסיוע המקצועי למכינות מצד משרדי הממשלה מצומצמים ביותר, וכי ההתאמה בין התקנות והכללים למתרחש בשטח - מוגבלת.

הדוח מצביע על כך שעד לאסון, משרד החינוך לא קבע כללים הנוגעים לפעילות חוץ ולהתנהלות בשגרה, בעוד משרד הביטחון לא גיבש כללים בעניין ההכנה לצה"ל והאימון הגופני. בדוח נכתב כי שני המשרדים הותירו חופש פעולה נרחב מדי למכינות, לא פיקחו על התנהלותן ואף התעלמו מהנחיות פרטניות שמגובות בנהלים בכל הקשור לפעילות המכינות ולנושאי בטיחות כוללים.

הרוגי אסון השיטפון בערבה
הרוגי אסון השיטפון בערבה