תחקיר: הצעירה שתינוקה נמכר בארה"ב והעסקן החרדי מאחורי הפרשה

לאחר שד' נכנסה להיריון לא רצוי כתוצאה מאונס, היא פנתה לרב יוספי, שהחזיק אותה בתנאים קשים והותירה שקועה בחובות. הרב הוקלט בשיחה עם כתבת חדשות 13: "את רוצה לחזור עם התינוק?"

זמן צפייה: 13:25

ד' הייתה גרושה עם שני ילדים כשנאנסה לטענתה על ידי גבר זר מלונדון במהלך פגישת היכרות עמו. מספר חודשים לאחר מכן גילתה שהיא בהיריון והבינה כמה הסתבכה. ד' היא בת למשפחה מוכרת ברחוב החרדי ונאלצה לשמור בסוד את האונס שעברה ואת ההיריון הלא רצוי: "לא יכולתי להגיד להורים שלי, לא יכולתי ללכת לרב. נותרתי בלי תקווה".

בלית ברירה היא פנתה אל הרב חיים אהרון יוספי. הוא הבטיח לה שהילד יגיע למשפחה טובה ומבוססת ושהיא תקבל פיצוי כספי לאחר הלידה. היא נלקחה לשכונת לייקווד שבניו ג'רזי, אחת השכונות החרדיות הידועות בארה"ב, ושם הוחזקה במרתף בתנאים קשים.

הרב יוספי
הרב יוספי | צילום: חדשות 13

הסיפורים האלה של נשים חרדיות שמסתבכות בהיריון לא רצוי ומקבלות תשלום עבור ילדיהן הוא לא דבר חריג, אך המקרה של ד' הוא יוצא דופן בכל קנה מידה. "הוא לקח לי את הדרכון, לא היה לי טלפון, לא היה לי גרוש. הוא שם אותי במרתף ושם הייתי נעולה. פחדתי ממנו פחד מוות, פחדתי על הילדים שלי", סיפרה ד'.

לאחר הלידה והקושי העצום להיפרד מתינוקה הבינה ד' כי גם כל ההבטחות שפיזר יוספי במשך חודשים ארוכים לא התקיימו. מלבד התשלום שלא קיבלה, היא נאלצה לשלם על הפנימייה שבה התעקש יוספי שיוחזקו ילדיה, על הדירה שבה שיכן אותה וד' מצאה את עצמה בנוסף לכל שקועה עד צוואר בחובות.

הרב יוספי נלקח למעצר
הרב יוספי נלקח למעצר | צילום: גל ארבל, YNET

בתיעוד מיוחד של כתבת חדשות 13, נחשפת שיטתו של יוספי, שכללה הפעלת לחצים קשים ופגיעה בכבודה: "איך הגעת לקטע האפל הזה? כי ביננו מגיע לך מכות שאני אפרק לך את הפרצוף. איך עשית את זה להורייך? מה הם כאלה אנשים חראים שהיית צריכה ללכת ולפתוח את הרגליים לגבר זר? את נשמעת ילדה מטומטמת אז למה לא השגחת? גם אם עשית את מה שעשית בתור בחורה מיוחמת, אז איך הגעת לפינה הזאת שבעצם היית אולי יכולה למנוע את זה?".

בדומה למקרה של ד', נראה הרב יוספי בתיעוד מפזר הבטחות, חלקן מעידות לכאורה על סחר לא חוקי בתינוקות: "בנוסף למה שאמרתי לך, לכל כיסוי כל ההוצאות שיהיו לך בעזרת השם, אני עובד מאוד קשה שגם תקבלי תמלוגים".

לפני כשלוש שנים נעצר יוספי בחשד לסחר בתינוקות, אלא שמאז הוא שוחרר. "אף אחד לא קרא לי לעדות, לא במשטרה ולא בבית המשפט", אמרה ד'. "זה כבר הגיע לפרקליטות ואני מאחורי הקלעים לגמרי. אני לא יכולה להמשיך את החיים שלי, למה שהוא ימשיך את שלו? הבן אדם הזה הוא סכנה לציבור".