גילו את נטיית אחיהם וניסו לרצוח: אישום בגין הדקירה בהוסטל

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שני אחים וחברם, תושבי טמרה, בגין קשירת קשר וניסיון רצח של הנער בן ה-16 מחוץ להוסטל של הקהילה הגאה בתל אביב. "אני אירה בך ואף אחד לא יידע שזה אני"

זמן צפייה: 00:22

הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד שני אחים בני 23 ו-28 וחברם ג'מאל כנאני מהעיר טמרה, בגין קשירת קשר וניסיון רצח של אחיהם בן ה-16, לאחר שדקרו אותו מחוץ להוסטל הקהילה הגאה "בית דרור" בתל אביב - בשל נטייתו המינית. השניים אף הואשמו באירוע נוסף בפציעה בנסיבות מחמירות כלפי בן משפחה ואיומים לאחר שפצעו את הקורבן באירוע קודם. מכו כן, וויסאם אבו חאמד בן ה-26 הואשם במתן אמצעים לביצוע פשע ושינוי חלקי רכב.

לפי כתב האישום, במארס 2019 גילה אחד האחים כי הנער מצוי בקשר רומנטי עם גבר. בעקבות הגילוי, איים עליו "כמו שיריתי על הבית של דוד שלנו ואף אחד לא ידע מזה, אני אירה בך ואף אחד לא ידע שזה אני". בנוסף, הצמיד סכין לצווארו ואמר לו: "כמו שהרגתי אנשים אחרים אין לי בעיה להרוג אותך", ויחד עם האח הנוסף, בנוכחות אימם ואח אחר, היכה את הקורבן באגרופים, בעיטות וסטירות בכל גופו, עד שהוא איבד את הכרתו ונגרמו לו חבלות ודימום בשפה.

בהמשך, על רקע הגילוי, התנכלו האחים לקורבן יחד עם יתר בני המשפחה, כדי לגרום לו בדרכים שונות להמיר את נטייתו המינית, בין היתר באמצעות שליחתו לפסיכולוג והגבלת תנועותיו ביציאה מן הבית. בנוסף, בחודש מאי, לאחר שהקורבן הגיש תלונה במשטרה בגין תקיפתו, איתר אותו אחד האחים, דחף אותו בכוח לרכב בו נכחו בני משפחה והחזירו אותו לביתו באופן שסיכל את ניסיונותיו להיעזר ברשויות אכיפת החוק ולהימלט מהם.

לכתבות נוספות בנושא

הדקירה מחוץ להוסטל הלהט"ב: 3 חשודים יואשמו במעורבות בפרשה

דקירת הנער בהוסטל הקהילה הגאה: הוארך מעצר החשוד השלישי

הדקירה בהוסטל לנוער גאה: שניים מבני משפחתו של בן ה-17 נעצרו

</span><span lang="HE">זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 19, תל אביב</span><span dir="LTR">
</span><span lang="HE">זירת האירוע בה נדקר צעיר בן 17, תל אביב</span><span dir="LTR"> | צילום: </span><span lang="HE">תיעוד מבצעי מד''א</span><span dir="LTR">

עוד עולה כי בחודש יוני, משקצה נפשו של הנער בניסיונותיהם של אחיו ובני משפחתו לשנותו, ונוכח הסכנה הממשית שחש לחייו כתוצאה ממעשיהם של אחיו, עבר להתגורר בהוסטל "בית דרור" בתל אביב. לאחר הגעתו להוסטל מינה לו בית המשפט אפוטרופסית.

בהמשך, קשרו האחים וחברם כנאני קשר לגרום למותו של הקורבן בשל נטיותיו המיניות. הם הצטיידו באופנוע "טימקס" וברכבי "מזדה" ו"אאודי" שמסר להם אבו חאמד, ביודעו כי בכוונתם לעשות שימוש ברכב  לביצוע פשע, כאשר על גבי הרכב לוחיות זיהוי מזויפות. האחים וכנאני עשו שימוש ברכב עם הלוחיות המזויפות על מנת לטשטש את זהות הרכב ולהקשות על תפיסתם.

 ב-26 ביולי סמוך לשעה 11:00 בצהריים, הגיעו האחים וכנאני לתל אביב כשבכוונתם לבצע את הרצח. השלושה התמקמו בסמוך להוסטל, כשאח אחד נוהג ב"מזדה", השני ב"אאודי" וכנאני רוכב על אופנוע "טימקס", כשלוחית הרישוי שלו משובשת והוא הולך רגלית לסירוגין. השלושה סרקו את האזורים הסמוכים והמתינו שהנער ייצא מחוץ להוסטל.

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

מעט אחרי השעה 13:00 הבחין כנאני בקורבן מתהלך לבדו בקרבה להוסטל והודיע לאחד האחים. הקורבן הבחין בכנאני והחל לנוס על נפשו בניסיון למלט עצמו אל תוך ההוסטל, אך בטרם הספיק להימלט, הגיח האח ברכב ה"מזדה" בנסיעה מהירה ופגע בו.

הקורבן קם על רגליו וניסה להימלט לכיוון ההוסטל ואף דפק על דלת הכניסה. האח יצא מהמכונית, התנפל על עליו והחל לדקור אותו דקירות מרובות בכל חלקי גופו באמצעות סכין, בכוונה להמיתו, תוך שהקורבן צועק לעברו: "תפסיק!", עד שהתמוטט ארצה. בזמן שהחלו להתקבץ עוברי אורח במקום, נמלטו השלושה מהזירה. 

הנער פונה לבית החולים במצב אנוש, כשהוא מדמם, מחוסר הכרה, מונשם וסובל מריבוי חתכים בכל גופו. בין היתר, סבל משלוש דקירות מסכנות חיים - בצווארו התחתון, שיסוף בית החזה ודקירה בבטנו אשר ריטשה את כיס המרה וגרמה לפגיעה בכבד. בעקבות פציעותיו הקשות, נותח הקטין והרופאים נאלצו לכרות חלק מהריאה השמאלית ואת כיס המרה שלו.

כאמור, הנער בן ה-16 נדקר לפני כחודש מחוץ להוסטל "בית דרור" של קהילת הלהט"ב, בשכונת התקווה שבתל אביב. במסגרת החקירה, נחקרה גם אמו של הקורבן בחשד לביצוע עבירות של הדחה בחקירה, שיבוש הליכי משפט ומתן אמצעים לביצוע מעשה פשע. לפני כשבוע נעצר צעיר בדרום הארץ בחשד למעורבות במעשה, והובא לחקירה שבסיומה הוחלט להותירו במעצר. כמה ימים קודם לכן נעצרו אחיו של הנער, בני 23 ו-28, שהסגירו את עצמם למשטרה.