פרשת רוני ריטמן: האישומים נגד תנ"צ גיא ניר יבוטלו והוא יפרוש

בהסכם הגישור נקבע כי תסתיים העסקת הקצין, הפנסיה שלו לא תיפגע ויימחקו כל האישומים נגדו בפרשת הקצינה שעבדה תחתיו, שהתלוננה על הטרדה מינית מצד ראש להב 433 לשעבר. צ' תשוב לשירות במשטרה

תת ניצב גיא ניר
תת ניצב גיא ניר | צילום: חדשות 13

פרשת רוני ריטמן: בעקבות המלצת בית הדין למשמעת לבצע הליך גישור בעניינו של תת ניצב גיא ניר, לאחר כשנה של מאבק משפטי ובגישורו של השופט חנן אפרתי, נקבע היום (חמישי) כי תסתיים העסקת הקצין, קצבת הגמלאות שלו לא תיפגע ויימחקו כל האישומים שהיו נגדו בפרשת הקצינה, צ', שעבדה תחתיו, ושהתלוננה על הטרדה מינית מצד ראש להב 433 לשעבר ניצב רוני ריטמן. הקצינה תשוב לשירות במשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות המלצת בית הדין למשמעת לבצע הליך גישור בעניינו של הקצין, בימים אלה נבחנת האפשרות לסיים את העסקתו של תנ"צ ניר במשטרת ישראל ובמקביל אף נבחנת סוגיית ההליך המשמעתי המתנהל נגדו. נדגיש כי טרם התקבלה החלטה בעניין".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שנכשלה 3 פעמים: גבר התחפש לאמו בטסט כדי שתקבל רישיון

טראמפ תקף את הנערה גרטה תונברג: "צריכה לשלוט בכעסים שלה"

ריבלין על הבחירות: "אסור שנאבד את האמון בשיטה הדמוקרטית"

תת-ניצב רוני ריטמן, מפקד להב 433 במשטרה
תת-ניצב רוני ריטמן, מפקד להב 433 במשטרה | צילום: חטיבת דובר המשטרה

כאמור, בעבר נחשפו יחסים בין ניר, ראש חטיבת המודיעין דאז, לבין צ', קצינה שעבדה תחתיו והתלוננה על הטרדה מינית מצד ריטמן, שעזב על רקע הטענות, וננזף על ידי מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך. "בצער רב נאלץ לתת לך נזיפה", אמר אלשיך בפגישה עם ריטמן במטה מחוז תל אביב של המשטרה. ניר הואשם בדיווחים כוזבים ובהתנהגות שאינה הולמת. פקודתו הואשמה בתיאום הדיווחים הכוזבים שלו וכן בפנייה בזלזול לעמיתיה הקצינים.

דוח קצין בודק שהוגש למפכ"ל המשטרה בדצמבר 2015 חשף את היחסים הבעייתיים בין ניר לקצינה שעבדה תחתיו. מהדוח עולה כי על אף תפקידה הרגיש בחטיבת המודיעין, צ' לא השלימה את הסיווג הביטחוני הדרוש ובכל זאת נחשפה למסמכים מסווגים. עוד עולה כי השניים זייפו דוחות נוכחות ונפגשו פעמים רבות בביתה של צ' מחוץ לשעות העבודה. כמו כן, עולה חשד למסע נקמנות של צ' נגד מינוי בכירים בחטיבה.

ניצב דוד ביתן שמונה לקצין הבודק כתב בדוח כי "טיב הקשר בין השניים חריג ביותר ואינו מותיר מקום לספק או שאלה בדבר גבולות המותר והאסור בכללי האתיקה והמשמעת של משטרת ישראל בנדון".

עוד הוסיף כי "התנהגותם פוגעת בערכי משטרת ישראל: דוגמה אישית ויושרה, התנהגות שאינה הולמת קצין והתנהגות שיש בה כדי לפגוע באמון השוטרים, במפקדים ובסולם הערכים הנדרש מקצין בכיר במשטרת ישראל".

הדו"ח שפורסם לפני כארבע שנים הוא הטריגר שהצית את הפרשה, שבמהלכה הגישה צ' תלונה על הטרדה מינית נגד מפקד להב 433. ריטמן טען כי התלונה הגיעה לאחר שצ' גילתה כי הניצב העיד נגדה במהלך הבדיקה.