החשד לאונס באילת: "חרף הטענה, אף אחד מהמעורבים לא עזר לנערה"

גורם המעורה בפרטי פרשת האונס הקבוצתי במלון "הים האדום" מסר לחדשות 13 כי בניגוד למה שנטען בעדותו של אחד הקטינים - בזמן המקרה לא הוגש סיוע לבת ה-16 מצד הנוכחים במקום

זמן צפייה: 01:10

החשד לאונס הקבוצתי באילת: גורמים המעורים בפרטי המקרה אמרו הבוקר (שלישי) לחדשות 13 כי אף אחד מהמעורבים לא עזר לנערה בת ה-16 בזמן אמת. זאת, בניגוד לעדותו של אחד הקטינים, שאמר: "הייתי בחדר סמוך, שמעתי צעקות וראיתי בחורה עירומה על המיטה והתגודדות סביבה. ראיתי אנשים סביבה אבל לא ראיתי יחסי מין ואז חלק מהעובדים צעקו לנו להיכנס לחדרים". מעצרם של שני קטינים המעורבים בפרשה הוארך - אחד עד 28 באוגוסט, והשני עד 30 באוגוסט.

מדובר בקטינים שלא חשודים במעשה, אבל על פי החשד נכחו במקום והיו מודעים למה שקרה בחדר. אותם גורמים טוענים כי שחרורם מוקדם -ולפני שעומתו עם הממצאים שיש בידי המשטרה. עד כה נעצרו 14 חשודים באונס ובמעורבות באירוע וייתכן שייעצרו חשודים נוספים במהלך היום.

עורכת הדין חן בן חיים אשר מייצגת את הקטין שמעצרו הוארך עד יום שישי, מסרה: "היחידה החוקרת ליקטה את כל מי שעבר במסדרונות בית המלון בעת האירוע. האירוע הוא חמור ואיש לא מקל בו ראש - אבל אסור בשם החומרה לעצור חפים מפשע. אלמלא ההד התקשורתי, סביר מאוד להניח שלא היה מקום להמשך המעצר בהיעדר כל ראיה הקושרת את מרשי לעצם עבירת המין".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בירושלים: בן 60 הותקף במוסד לימודי – חשוד נעצר

גם הלילה: צה"ל תקף עמדות חמאס בדרום רצועת עזה

גרסת השוטרת שתועדה מכה מפגינה בירושלים: "דחפתי אותה בטעות"

פנינה ממן, בעלת מלון הים האדום באילת
פנינה ממן, בעלת מלון הים האדום באילת | צילום: חדשות 13

אתמול ביקשה המשטרה להאריך את מעצר מנהלת מלון "הים האדום" באילת, פנינה ממן, שבו על פי החשד אירע אונס הנערה בת ה-16. לטענת המשטרה, המנהלת "לא מנעה פשע חמור, ואף הייתה סמוך לאירוע ועצמה עיניים". במקביל, שני קטינים נוספים נעצרו וצפויים מעצרים נוספים עם התקדמות החקירה. עד כה נעצרו 10 צעירים - שבעה קטינים ושלושה בגירים.

עורכת דינה של ממן טענה כי מרשתה לא שמרה על זכות השתיקה משום שאינה בריאה ו"בטוח לא אישה מסוכנת". לטענתה, בעלת המלון סובלת מחרדות, בעקבות אונס שהיא עצמה עברה כשהייתה נערה בת 14. "תחושתה של מרשתי כי נעשה לה משפט שדה בגלל העליהום התקשורתי", הסבירה עורכת הדין.

פנינה ממן, בעלת מלון הים האדום באילת
פנינה ממן, בעלת מלון הים האדום באילת | צילום: חדשות 13

בתום שימוע שנערך אתמול במשטרה ניתנה אזהרה לבית מלון "הים האדום" באילת, שבו על פי החשד אירע אונס בת ה-16. השימוע נערך בעקבות עדויות לכך שבית המלון מפר את רישיון העסק בכך שאינו מדווח על קטינים ששותים אלכוהול בתחומו ללא מפריע. המשטרה ביקשה להדגיש כי "השילוב המסוכן של קטינים, אלכוהול ושמש קופחת הינה כר פורה להיווצרות קשת של אירועים פליליים שסופם יכול להוביל נפגעים בגוף ונפש".

לפני כן מסרה הנערה עדות במשטרה בנוגע לפרשה. במשטרה סבורים שמדובר בעדות משמעותית ומהימנה, וכי פרק הזמן שבו התרחשה העבירה הוא ארוך מאוד. כמו כן, שבעה קטינים עוכבו אתמול לחקירה במסגרת הפרשה, ולאחר מכן נעצרו. מעצרו של נער שנעצר יום לפני כן הוארך עד יום שלישי. בידי המשטרה חומרים רגישים ומפלילים, שמחזקים את החשד נגד הצעירים בני ה-27 מחדרה שחשודים באונס הנערה.