אליבי כמעט מושלם: גילויים חדשים בפרשת "האלמנה הרוצחת"

אלמנתו של יוסי איזראלוב הואשמה ברצח ונשפטה למאסר עולם, שוחררה לאחר קיצור עונשה, שינתה את שמה ונישאה מחדש. 4 שנים לאחר מכן נרצח לראשונה שופט בישראל, שהיה בן דודו של הנרצח

זמן צפייה: 14:55

בחורף של שנת 1986 נמצאה באגם בפארק הירקון מכונית מסוג פרינץ כחולה, כאשר בתוכה נמצאה גופתו של יוסי איזראלוב, נהג אוטובוס וחבר בחברת "דן". לאחר חקירת האירוע, המשטרה קבעה כי איזראלוב שם קץ לחייו, אלא שבני משפחתו סרבו להאמין בכך. בעקבות כך, גופתו נשלחה לבדיקה פתולוגית, ממנה עלה כי מישהו השקה אותו ביין, סימם אותו ודרדר אותו עם מכוניתו ישירות לאגם. רעייתו הצעירה של איזראלוב, גיתית, שממנה התכוון להתגרש, הפכה מיד לחשודה המרכזית, אלא שהיה לה אליבי לפיו שהתה בחו"ל באותה תקופה, לכאורה בלונדון,  אך חוקרי המשטרה הצליחו להוכיח כי אכן הייתה בארץ בלילי הרצח.

מה שעורר את חשדם של השוטרים הייתה העובדה שאיזראלוב הגיעה למשרדי חברת "דן" לפני הרצח על מנת לברר את זכאותה לקבל את כספי המניה וביטוח החיים שתקבל במקרה של מות בעלה, שם נאמר לה כי עליהם להיות נשואים לפחות במשך שנתיים. "פעם להגיד שאתה חבר 'דן' היה ביטוי לכך שאתה איש עשיר ומסודר", סיפר עו"ד ששי גז, מומחה למשפט פלילי, מה שהעלה את החשד כי המניע לרצח הוא בצע כסף.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דוח מודיעין אמריקני: יורש העצר הסעודי אחראי לחיסול חאשוקג'י

פיצוץ בספינת משא בבעלות ישראלית במפרץ עומאן; אין נפגעים

נאסרה הפעלת תחבורה ציבורית לירושלים וממנה במוצ"ש וביום ראשון

גיתית איזראלוב (במרכז) במהלך המשפט
גיתית איזראלוב (במרכז) במהלך המשפט | צילום: ארכיון הסרטים, תאגיד השידור הישראלי

ככל שהתקדמה חקירת המשטרה, התגלה כי איזראלוב נכנסה לארץ יום לפני הרצח באמצעות דרכון מזויף, ויצאה מהארץ למחרת באמצעות דרכון מזויף אחר. בעקבות כך, היא נתפסה בלונדון והוסגרה לישראל. במהלך חקירותיה, היא לא שיתפה פעולה והכחישה כל קשר למעשה. "שלושה ימים אחרי שמלאו שנתיים לנישואים ביניהם, היא חזרה לארץ כשהיא מחופשת לנזירה וקבעה איתו דייט", סיפר בוקי נאה, לשעבר כתב פלילים והוסיף: "בתוך האוטו מצאו בקבוק יין ומגפי נשים גבוהות. היא הביאה אותו לירקון וכאן רצחה אותו ואז דחפה את האוטו לאגם".

למרות ההכחשות והשתיקה עליה שמרה, בית המשפט גזר עליה מאסר עולם והיא נשלחה לכלא הנשים "נווה תרצה", שם ישבה עם רוצחות אחרות ומפורסמות כגון חווה יערי, אביבה גרנות ושרה אנג'ל. עם זאת, שאלות רבות עדיין נותרו ללא מענה, כמו למשל האם פעלה לבד והאם מישהו סייע לה בדחיפת המכונית לירקון? "אני חייבת לציין שהיו לה קשרים מאוד מוזרים עם מישהו", סיפרה בטי להט, שהייתה קצינת המודיעין של כלא "נווה תרצה". "הוא מעולם לא הגיע לבקר אותה, אבל אני זוכרת שבמכתביה היא כל הזמן דיברה על ערפולים והיא הייתה מקשרת את זה עם העירום שלה, כלומר שהיא תראה לו את החזה שלה ותהמם אותו", אמרה להט והוסיפה: "חלק מהזמן ניסיתי גם לעניין את המשטרה כדי שהם ינסו איכשהו לקשור את האיש הזה אליה, אבל לא היה שיתוף פעולה איתם בעניין הזה".

זירת הרצח של יוסי איזראלוב
זירת הרצח של יוסי איזראלוב | צילום: ישראל סימיונסקי, ארכיון דן הדני, הספריה הלאומית

מי שטיפל בירושה ובצוואה של יוסף איזראלוב היה בן דודו, עורך הדין עדי אזר, שהיה ידוע בתור עדי איזראלוב טרם עברת את שמו, והוא דאג לכך שאשתו של איזראלוב, גיתית, לא תקבל דבר מהצוואה. מאוחר יותר, עורך הדין אזר מונה לשופט בתחום האזרחי. בשנת 2004 השופט אזר נורה למוות בפתח ביתו, מה שהפך לרצח הראשון של שופט בישראל, וכיוון שהוא היה שופט אזרחי ולא פלילי, התעלומה סביב הרצח שלו הייתה עצומה. לאחר מכן התברר כי אסיר בשם זוזיאשווילי רצה לשלוח מסר בכך שיחסל שופט כלשהוא, בלי שום קשר לאירוע ספציפי.

החוקרים שחקרו את רצח אזר בדקו אינספור כיווני חקירה לפני שהגיעו לפענוח המלא, וכאשר כתבת חדשות 13 שאלה את אחד מהם האם בזמנו עלה בדעתם לבדוק גם את הקשר המשפחתי בין השופט שנרצח לבין איזראלוב, על רקע אותה צוואה שטיפל בה, והוא השיב בשלילה. אולם, הפרקליטה שטיפלה ברצח השופט טענה שהחוקר שכח וכי גיתית יזראילוב נחקרה בתיק הרצח של השופט אזר.

השופט המנוח עדי אזר, בן דודו של יוסי איזראלוב
השופט המנוח עדי אזר, בן דודו של יוסי איזראלוב | צילום: ישראל סימיונסקי, ארכיון דן הדני, הספריה הלאומית

בשנת 2000 שוחררה איזראלוב מכלא "נווה תרצה" אחרי שריצתה 14 שנות מאסר בעקבות קיצור עונשה. כמו כן, היא גם השאירה מאחור את שם המפשחה איזראלוב, וכל מי שהיה קשור אליה אמר כי היא ירדה אל מתחת לרדאר, אך צוות חדשות 13 איתר אותה וגילה כי היא נישאה לגבר מבוגר ממנה בשנים רבות וכי היא שינתה את שמה, אך היא סירבה לענות לשאלות. "כולם מפחדים מאוד, גיתית הזו היא רוצחת", אמרה קרובת משפחתו של יוסי איזראלוב והשופט אזר.