פרשת הכדורגלנים והקטינות: הנערה השנייה תעיד מחר במשטרה

לאחר שחברתה העידה אתמול, בת ה-15 תגיע מחר לתת עדות נגד שני שחקני מכבי תל אביב, שנחקרו אתמול במשטרה ושוחררו ללא תנאים • יו"ר נעמת למועדון: "הקורבנות הפכו לנאשמות - מסר מזעזע"

זמן צפייה: 03:32

פרשת הכדורגלנים והקטינות: הנערה השנייה שהייתה מעורבת בפרשה שנחשפה בחדשות 13, תגיע מחר (שלישי) לתת עדות במשטרה נגד שני שחקני מכבי תל אביב בכדורגל, שנחקרו אתמול ושחוררו ללא תנאים מגבילים. במקביל, אתמול מסרה עדות חברתה.

בתוך כך, יו"ר נעמת, חגית פאר, קראה לראשי מכבי תל אביב, לקראת משחקה הערב, לחזור ולחדד קריאתם להפסקת ההכפשות ברשתות החברתיות נגד הקטינות עקב המשך המתקפות. לטענתה, "הקורבנות לכאורה הפכו לנאשמות – זהו מסר מזעזע ומסוכן לבנות במצבן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלירן מלול הנאשם ברצח מיכל סלה: "היא דקרה אותי כמה פעמים"

דיווח: ישראל תכניס 50 מיליון דולר לעזה – הפרחת הבלונים תיפסק

16 בני אדם נעצרו בחשד לשוחד – בהם שני ראשי מועצות

מתחם האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום
מתחם האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום | צילום: חדשות 13

"הנהלת הקבוצה גילתה אחריות כשהחליטה על השעיית השחקנים עד לתום חקירת המשטרה בנושא, אך בה בעת יש מי שגם כעת הופכים את הקורבנות לכאורה לנאשמות. אין לי ספק שההנהלה והשחקנים אינם שותפים ואינם תומכים בתופעות האלו ודווקא בשל כך קולם כה חשוב", אמרה פאר. "בימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פרטים, לכאורה, אודות הקטינות – בחלק מהמקרים מדובר בפייק ניוז מוחלט אך הדבר משמש לאיומים, נאצות והכפשות המכוונים כלפי הקטינות".

"מדובר במעשים המנוגדים לחוק – במקביל לקריאתנו למשטרת ישראל לאתר את אותם פושעים ולמצות עמם את הדין, אנו קוראים לראשי מכבי תל אביב להמשיך ולהעביר מסר ערכי חשוב נגד אותן תופעות. לא רק המבחן הפלילי חשוב בפרשה הזאת אלא גם המצפן הערכי של כולנו כחברה. אני חוששת לבריאותן הנפשית של אותן בנות שעוברות גיהנום שאני לא מאחלת לאף אחד".

אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד | צילום: שאטרסטוק

אתמול סיפרו לחדשות 13 מקורבים לאחת משתי הנערות כי הנערה שרויה במצב נפשי קשה. "היא שברירית מאוד, כמעט לא אוכלת. היא לא מפסיקה לבכות, לא ישנה בלילה", סיפרו. "יש לה סיוטים ותחושה קשה של ניצול. אנשים לא יודעים את האמת, והאמת היא רק אחת - והיא ההפך הגמור ממה שמוצג על ידי הצד השני. מי שראה אותה יודע שאי אפשר לטעות לגבי גילה, היא נראית פחות מגילה. היא לא מצליחה להבין לאיזה עולם אכזר היא נכנסה".

"מאז רצף הפרסומים היא חווה שיימינג בלתי נתפס ברשתות החברתיות", הוסיפו. "מסע מטורף של השמצות והודעות נאצה שלא נפסק. כל טלפון, כל הודעה, מקפיצה אותה. כל הודעה נכנסת גרועה יותר מקודמתה. כל הודעה גורמת לה להתכנס יותר בעצמה".