פרקליטות המדינה: הוחלט לפתוח בחקירה בפרשת "הממד החמישי"

כפי שפורסם בחדשות 13, מ"מ פרקליט המדינה החליט על חקירה פלילית שתבחן אם החברה שבראשה עמד גנץ פעלה באופן לא חוקי. החשדות שייבדקו: מצג שווא של בכירים בחברה מול המשטרה

זמן צפייה: 01:23

פרשת "הממד החמישי"כפי שפורסם מוקדם יותר אמש בחדשות 13, ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, החליט היום (חמישי) לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "המימד החמישי", שבראשה עמד בעבר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שאינו חשוד בתיק. מהפרקליטות אף נמסר כי אם יהיה צורך, המחלקה לחקירות שוטרים תעורב בחקירה.

על פי החשד, בכירים בחברה קיבלו דבר במרמה, לאחר שהציגו מצג שווא מול המשטרה בנוגע למספר הלקוחות, ותק החברה ומוכנות המוצר, כשהיה עדיין בפיתוח. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, גדי סיסו, יהיה מנוע מלעסוק בפרשה, בשל קירבה לאנשי החברה. על החקירה יפקדו יגאל בן שלום, ראש יחידת להב 433, ויואב תלם, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, בעזרת צוות חוקרים מצומצם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשנה לפרקליט המדינה: יש היבטים פליליים בתיק "הממד החמישי"

בלוף גיוס החרדים: "רשלנות חריפה"; ראש אכ"א יינזף פיקודית

חולדאי מאיים לתבוע את רגב: לא אמרתי שאאסור הנחת תפילין ברחוב

פרשת הממד החמישי
פרשת הממד החמישי | צילום: חדשות 13

בני גנץ הגיב להחלטה בכנס בחירות: "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק. אבל מבחינתי אין פלילים בפרשה הזו ובחקירה הזו - זה לחץ פוליטי של הליכוד".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם מכתב שבו הודיע כי הנחה את ממלא מקום פרקליט המדינה "לגבש את המתווה המתאים להמשך הטיפול בנושא". עוד הוסיף כי "אתערב אם יתעוררו חשדות נוספים בהמשך" - המשמעות היא שגנץ אינו חשוד בפרשה.

בתוך כך, מפלגת הליכוד פנתה הערב לממלא מקום פרקליט המדינה, ודרשה לפתוח בחקירה פלילית של תיק הממד החמישי עוד לפני הבחירות. זאת לאחר הפרסום אמש, לפיו מסתמנת חקירה פלילית בפרשה.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

"היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, כבר קבעו בעבר את העיקרון לפיו יש לנקוט באופן מידי, עוד לפני הבחירות, בהליכים הנוגעים למועמדים לראשות הממשלה ולאישי ציבור, בין היתר, משום שלגישתם יש לתת מידע שלם ומלא לבוחר עוד לפני הכרעתו", נמסר מהליכוד. "לאורה של מדיניות זאת, שבאה לידי ביטוי במלוא עוצמתה בשורה של החלטות ופעולות שנעשו ערב בחירות בעניינו של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, לא ייתכן כי בנוגע לבני גנץ ולמימד החמישי תינקט מדיניות אחרת".

"הכללים חייבים להיות אחידים לגבי כולם ולא בררניים כך שכשדובר ביו״ר הליכוד וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, זכות הציבור לדעת היא לפני הבחירות וכשמדובר בבני גנץ זכות הציבור לדעת היא רק אחרי הבחירות", נמסר.

מ''מ פרקליט המדינה החדש דן אלדד
מ''מ פרקליט המדינה החדש דן אלדד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בריאיון לגלי צה"ל לפרסום חדשות 13 אודות הקשרים בין המשטרה לחברת "הממד החמישי" שבראשה עמד, ואמר: "אני רגוע לחלוטין. הנושא הזה נבדק בעבר ולא נמצא בו שום חשד לפלילים. אני לא מכיר בדיקה או חקירה בנושא - זה הכול נשמע לי כמו לחץ פוליטי שמעלה דברים לסדר היום".