"ציד מכשפות": מייסד טלגראס ערער על מעצרו באוקראינה

עורכי דינו של עמוס דב סילבר, מייסד רשת סחר בסמים הפועלת דרך יישומון "טלגרם", הנמצא בהליך הסגרה בקייב אמרו כי "מדובר בניסיון נואש של המדינה לתפור תיק, פשוטו כמשמעו"

מריחואנה
מריחואנה | צילום: רויטרס

עמוס דב סילבר, מייסד "טלגראס" - רשת סחר בסמים הפועלת דרך יישומון "טלגרם", ערער אמש (רביעי) על המעצר שלו בקייב, אוקראינה.

עורכי דינו של סליבר, ניר יסלוביץ' ודניאל פאר, אמרו: "מדובר בציד מכשפות שאין לו כל אחיזה בשום מציאות משפטית, לא בישראל ולא בעולם. מדובר בניסיון נואש של המדינה לתפור תיק, פשוטו כמשמעו, למרשנו. האם יעלה על הדעת שתובע כלשהו בעולם יחליט להגיש כתב אישום נגד סרגיי ברין, מייסד גוגל, רק משום שבפלטפורמה שלו ניתן להגיע לחומרי תועבה? האם יתכן שיגישו כתב אישום נגד בעלים של פלטפורמה רק כי על גביה התבצעה לכאורה פעילות לא חוקית?". לבסוף, הוסיפו: "אנחנו סמוכים ובטוחים כי סופו של יום בית המשפט האוקראיני ידחה את בקשת ההסגרה".

ניר יסלוביץ׳ ׳ ודניאל פאר, עורכי דינו של עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס
ניר יסלוביץ׳ ׳ ודניאל פאר, עורכי דינו של עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס | צילום: החדשות 13

ביום ראשון הוכרז כי הסתיימה החקירה בפרשה. המשטרה הודיעה כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד 22 מהעצורים בפרשה, וכי הוגשה נגדם הצהרת תובע. על פי החשד נמכרו במסגרת פעילות הארגון בישראל סמים בשווי מאות מיליוני שקלים, ובמשקל כולל של עשרות טונות.

במסגרת החקירה נגבו עדויות של 90 מעורבים, 50 מהם נחקרו באזהרה. חלקם חשודים בניהול ארגון פשיעה ואחרים בחברות בארגון. 33 חשודים נעצרו ונכלאו לפרקי זמן שונים, נגד 22 מתוכם, כאמור, צפוי להיות מוגש כתב אישום. פעולות חקירה נוספות בוצעו בשיתוף רשויות האכיפה בארצות הברית, גרמניה, אוקראינה, רומניה, צרפת והולנד. וכן נאספו ונותחו חומרי חקירה רבים, לרבות של החשודים, וחומרי מחשב אחרים.

ג'וינט
ג'וינט | צילום: החדשות 13

לפני כחודש נעצרו 42 בני אדם בחשד שניהלו רשת סמים ענקית, שמכרה עשרות טונות של סחורה בשווי מאות מיליוני שקלים. זאת, באמצעות אפליקציית המסרים טלגרם. בין העצורים, על פי החשד, ראש הארגון, שלושת סגניו ובכירים נוספים ברשת. העצורים חשודים בניהול וארגון פשיעה, סחר בסמים, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות.

על פי החשד, חברי הארגון מכרו לאלפי אנשים כמויות גדולות מאוד של חשיש ומריחואנה, ואף סמים קשים, בהם קוקאין, אקסטזי ו-MDMA. על פי החשד, העובדים קיבלו את שכרם במזומן, בביטוקין או אף באמצעות קבלת סמים. מהמשטרה נמסר כי "השם 'טלגראס' נועד להטעות, לתת תחושה שגראס זה תמים. הרבה קטינים הגיעו לפלטפורמה בשביל הגראס ויצאו עם mdma. לא אכפת להם מקטינים".