שני עשירי ישראל שחשודים בעבירות מס חמורות: אמיר ואיציק דיין

הותר לפרסום: האחים, שהון משפחתם מוערך במיליארדי שקלים, הם שני בכירי המשק החשודים בהעלמת הכנסות. גורמים מטעמם: "אירוע שנופח מעבר לכל פרופורציה בגלל סכסוך גירושים"

זמן צפייה: 00:55

שני עשירי ישראל, שנעצרו לפני כחודש בחשד לעבירות מס חמורות, הם האחים אמיר ואיציק דיין - כך הותר לפרסום היום (חמישי). השניים כאמור ממשפחת דיין, שהונה מוערך במיליארדי שקלים. אחזקותיה הידועות של המשפחה כוללות בין השאר את חברת הרכב "טרייד מוביל", רשת מלונות "קראון פלאזה", 20% מחברת ADO שמחזיקה כ-23,000 דירות בברלין ו-60% מחברת "גולדן קפיטל" שמחזיקה נדל"ן בגרמניה.

החשד המרכזי נגד האחים דיין הוא רישום פיקטיבי של נכסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים על שם חמו לשעבר של איציק, תושב צרפת בן 90, בניסיון לחמוק מתשלום מס בישראל.

גורמים מטעם האחים דיין מסרו: "יש פה אירוע שנופח מעבר לכל פרופורציה בגלל סכסוך גירושין, הוא מתנהל בהליך אזרחי מול רשות המסים למעלה משנה בדיוק באותו נושא. יש הרבה מידע לא נכון שמתפרסם. הם רגועים מאוד ובטוחים שכאשר הערפל יתפזר, יתברר שהרעש היה מוגזם ושהם לא עשו שום דבר לא תקין. זה ויכוח שומות עם הרשות. הם הקפידו כל השנים לעבוד מאוד מסודר בכל תחום, ובטח בתחום המיסוי".

רשות המסים בישראל
רשות המסים בישראל | צילום: חדשות 13

מעורכי הדין נתי שמחוני וחיים גבאי נמסר: "אמיר ואיציק דיין הינם אנשי עסקים מכובדים שמעולם לא דבק בהם כל רבב. הנושא הנבדק ברשות המיסים - שהולדתו בסכסוך גירושין - הינו מורכב והאחים דיין יוצגו, בהקשרו, על ידי מיטב המומחים. בשל כך, ראוי היה כי הנושא ייבחן במישור האזרחי בלבד. אמיר ואיציק פועלים בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא מול רשות המיסים ובטוחים כי בסיום החקירה יתברר כי לא נפל כל דופי בהתנהלותם".

כזכור, לפני כחודש שניים מעשירי ישראל נעצרו השבוע במפתיע, בחשד להונאת מס. ברשות המסים מעריכים כי מדובר בהעלמה של מאות מיליוני שקלים. השניים משתייכים למשפחה עשירה שהמוכרות הציבורית שלה עלתה בשנים האחרונות. המיליארדרים עשו את הונם בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל. השניים שהו במעצר במשך יומיים, כדי שניתן יהיה לחקור אותן ולאחר מכן שוחררו בערבות. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על כל פרטי הפרשה ל-45 ימים.