הפצוע מהירי בטמרה: "ראיתי את המוות בעיניים"; השוטרים נחקרו

מח"ש פתחה בחקירת התקרית שבה נורו למוות שני צעירים, אחד מהם עובר אורח שנקלע לזירת האירוע. האבלים צעקו על חברי הכנסת הערביים שבאו לנחם: "שנים שאתם בשלטון - ולא עושים בשבילנו כלום"

זמן צפייה: 00:58

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה הבוקר (שלישי) בחקירת אירוע הירי בטמרה, שבו נורו למוות שני צעירים, אחד מהם עובר אורח שנקלע לזירת האירוע. שני אנשי המשטרה שנחקרו מיוצגים על ידי עורך הדין משה אלון. במקביל, נמשך המצוד אחר אחד החשודים בירי שנמלט מהמקום.

על פי גרסת השוטרים שנחקרו, "היינו בסכנת חיים, הירי שלנו היה בתגובה לירי מנשק אוטומטי בלתי פוסק לעברנו שיכול היה גם לפגוע באזרחים חפים מפשע. זו זירת קרב של ירי בלתי פוסק לעבר כוח משטרה ששוכב במארב מטווח קצר".

בשעות הצהריים, הגיעו כמה חברי כנסת ערביים - בהם סאמי אבו שחאדה מבל"ד, לאוהל האבלים של עובר האורח שנקלע לזירה ונהרג. אז, כמה מהנוכחים במקום יצאו נגד הח"כים שבאו לנחם, והטיחו בהם: "מספיק. אתם כבר 20-15 שנה נמצאים באותו המקום, בשלטון, ואתם לא עושים בשבילנו כלום. מה התועלת שאתם מביאים לנו? נמאס לנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עומר ינקלביץ' הודיעה לגנץ: לא אתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

בתום שלב הניסויים: החיסון הרוסי ספוטניק נמצא יעיל ב-91.6%

בג"ץ קבע: לחנויות חיוניות אסור למכור מוצרים שאינם חיוניים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-2102021600 ' autoplay='0' credit='' desc='העימות בין האבלים לבין הח"כים הערביים' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1612274975/6obexr_npt0p1.png' kid='1_raojo89c' kid='1_raojo89c' duration='102'']

ד"ר מוחמד ערמוש, שנפגע בעת האירוע מהירי סיפר לחדשות 13: "הם לא הזהירו לפני שמיהרו לירות. אם לא היה רכב במקום שהגן עליי – הייתי נהרג. הקבוצה שירתה עליי הייתה שוטרים בבגדים אזרחיים, אחרי שאמרתי להם שאני רופא והם רדפו אחרי אחמד. ראיתי ירי כמו גשם, הרגשתי שזה סוף העולם, ראיתי את המוות בעיניים, חשבתי שזהו. פתאום ראיתי את אחמד חוזר הביתה בריצה, הוא צלע, ואז נוריתי".

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי בסוף השבוע בוצע ירי על בית בעיר, ככל הנראה בניסיון לסחיטה באיומים. בעקבות האירוע, המשטרה הציבה מארב הלילה, שבמהלכו זיהו השוטרים ירי לעבר הבית. היורים החלו לירות לעבר כוח המשטרה שיצא מהמארב לבצע מעצר, והשיבו בירי. אחמד חגאזי, האזרח שנורה למוות באירוע, הגיע מסיבה לא ברורה לזירה, נפצע מהירי ומת.

ד״ר מוחמד ערמוש שנפגע באירוע הירי בטמרה
ד״ר מוחמד ערמוש שנפגע באירוע הירי בטמרה | צילום: חדשות 13

כאמור, שני צעירים נורו למוות הלילה מירי שוטרים בטמרה, אחד מהם הוא אזרח שנקלע לתקרית. על פי הודעת המשטרה, האירוע החל במהלך פעילות מבצעית, לאחר שמספר חשודים ירו לעבר בית וכוח משטרה התערב. החשודים פתחו באש לעבר שוטרים, שהשיבו בירי. בזמן חילופי האש חשוד אחד נהרג, אחר נפצע קשה ולפחות אחד נמלט.

הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם שבחיפה. במקום האירוע נתפסו שני רובי M16, ששימשו את החשודים בירי. אחד מעוברי האורח שנקלעו לאירוע ונורה למוות, אחמד חגאזי, הוא סטודנט לסיעוד, ואחד הפצועים רופא. אחד החשודים שגם נורה למוות בזמן האירוע הוא מחמוד יאסין, שהיה בעברו חייל צה"ל. יש לציין שגם שלשום נראו שוטרים יורים בשכונת מגורים בטמרה.

עורך הדין משה אלון
עורך הדין משה אלון

הנשקים שנתפסו בזירת האירוע בטמרה
הנשקים שנתפסו בזירת האירוע בטמרה | צילום: דוברות המשטרה