הערכה: מח"ש תמליץ להאשים השוטר שירה בטקה בגרימת מוות ברשלנות

לאחר שהתחזקה גרסתו לפיה ירה לעבר הרצפה, לטענתו משום שמדובר בשכונת מגורים, גורמים המעורים בחקירה מסרו שהקצין ככל הנראה לא יואשם בהריגה. לפי העדויות, אכן נזרקו לעברו אבנים - כפי שטען

זמן צפייה: 01:30

הירי בסלמון טקה: גורמים המעורים בחקירה מסרו היום (שלישי) כי ככל הנראה מח"ש תמליץ להגיש כתב אישום נגד השוטר שירה בסלמון טקה בגין גרימת מוות ברשלנות - ולא באשמת הריגה. זאת, לדבריהם, לאחר שהתחזקה גרסתו לפיה ירה לעבר הרצפה - ומשם ניתז הכדור שפגע בטקה.

לטענת השוטר בחקירתו, הוא ירה לרצפה ולא באוויר - כפי שמכתיבים הנהלים - משום שהאירוע התרחש בלב שכונת מגורים, והוא לא רצה לגרום לנזק. הקצין טרם ביצע שחזור, מכיוון שבמח"ש מעוניינים לגבות ראשית את כל העדויות הרלוונטיות, וכן חוששים להביא אותו לזירת האירוע - מחשש שייגרם לו נזק.

החקירה כאמור עדיין נמשכת, אך על פי העדויות שנאספו בינתיים אכן נזרקו אבנים לעבר השוטר - דבר המחזק את גרסתו. נשאלת השאלה כמה אבנים נזרקו, אם הוא אכן חש סכנת חיים ועד כמה הן היו קרובות אליו. פרקליט המדינה, שי ניצן, מעורה אף הוא בפרטי החקירה, בגלל רגישות המקרה.

עוד בחדשות 13:

19 עצורים במחאת יוצאי אתיופיה; אלפים בתחנת משטרת זבולון • חי

אביו של סלמון טקה ספד לו: "מקווה שיהיה הקורבן האחרון"

שמשה מנופצת והבערת צמיגים: תקריות אלימות במחאת העדה האתיופית

הפגנות בת''א ובקריות
הפגנות בת''א ובקריות | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים על התקדמות בחקירת ארוע הירי. על פי ההודעה, ביום ראשון בשעות הערב, עם קבלת הדיווח הראשוני על המקרה, הגיעו חוקרי מח"ש לזירה והחלו לבצע פעולות חקירה. במהלך הלילה נעצר קצין המשטרה היורה (שלא היה בתפקיד בזמן התרחשות הארוע) ומאז בוצעו פעולות חקירה רבות. הקצין נחקר באזהרה וגם היום נמשכת חקירתו. ביומיים האחרונים נגבו עדויות של עדי ראייה שהיו באזור, בוצעו שחזורים בזירה ונתפסו ראיות נוספות, לרבות בדיקה של מצלמות אבטחה רלוונטיות.

עורך הדין המייצג את השוטר מסר: "הקצין משתף פעולה עם חוקרי מח״ש באופן מלא, במטרה להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית. מרשי דבק בגרסתו לפיה נאלץ להגן על עצמו ועל משפחתו מפאת סכנת חיים מיידית ומוחשית שבה היו נתונים, ודומה כי ממצאי החקירה עד כה תומכים בגרסתו. מרשי לא חפץ בתוצאה הטרגית והוא מצר על כך מאוד. יודגש כי מדובר בקצין משטרה מוערך המשרת את מדינת ישראל על כל אזרחיה מתוך תחושת שליחות ונאמנות אין קץ".

הפגנות מחאת יוצאי אתיופיה
הפגנות מחאת יוצאי אתיופיה | צילום: חדשות 13

החל משעות הצהריים נערכות הפגנות במוקדים רבים ברחבי הארץ. אלפי מפגינים הגיעו לתחנת משטרת זבולון שבחיפה, שם משרת השוטר שירה למוות בטקה, הקיפו את המבנה וקראו ל"עשיית צדק", לדבריהם.

19 מפגינים נעצרו במחאה שמתקיימת בקריית אתא במהלך ההפגנה במקום נזרקו אבנים לעבר שוטרים, והמפגינים שורפים מכוניות. כוחות משמר הגבול הגיעו למקום. "עוד לא התחילה ההפגנה - וכבר יש עצורים רבים", סיפר אחד המשתתפים בהפגנה. "הם אלימים כלפינו בצורה בלתי אפשרית". במהלך המחאות, קוראים המפגינים: "שוטר אלים חייב להיות בפנים".

גורם בכיר במשטרה התייחס להפגנות והצהיר: "אנחנו מצלמים את כל השחתת הרכוש וחסימת הצירים. אנחנו אוספים ראיות ויוגשו כתבי אישום רבים".