רצח תאיר ראדה: הפרקליטות ביקשה את התיק הרפואי של א"ק

פרסום ראשון: המדינה ביקשה צו שיאפשר לה לקבל פרטים רפואיים מבית החולים לבריאות הנפש אודות הצעירה שהועלו טענות בדבר הקשר שלה לרצח. א"ק הסכימה לבקשה

זמן צפייה: 01:09

פרסום ראשון: הפרקליטות ביקשה מבית המשפט העליון צו לקבל את התיק הרפואי של א"ק, ששמה נקשר לרצח תאיר ראדה, מבית החולים לבריאות הנפש מזרע - כך פורסם לראשונה היום (רביעי) בחדשות 13. א"ק הסכימה לבקשת הפרקליטות.

הבקשה הוגשה לאחר שירום הלוי, פרקליטו של רומן זדורוב, צירף לבקשה למשפט חוזר מסמכים רפואיים מתיקה הרפואי של א"ק משנת 2014, שלפיהם, לטענת הלוי, א"ק אושפזה בטענה שיש לה דחף לרצוח. יש לציין כי צעד זה אינו נובע מעמדה של הפרקליטות כי זדורוב לא הרוצח, אלא כחלק מהתגובה המתוכננת לטענותיו של הלוי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"אמצא מי הרוצח": אילנה ראדה מגייסת תמיכה בארה"ב למשפט חוזר

פרשת תאיר ראדה: מדוע קציני משטרה מעבירים הרצאות על תיק הרצח?

א"ק במכתב לאמה של תאיר ראדה: "מקווה שיבינו שאני לא קשורה לרצח המזוויע"

א"ק, מעורבת בפרשת רצח תאיר ראדה
א''ק מעורבת בפרשת רצח תאיר ראדה | צילום: חדשות 13

עורכי הדין של א"ק, דניאל חקלאי ותומר שוורץ, מסרו בתגובה:"מאחר שסנגורו של זדורוב טען במסגרת בקשתו למשפט חוזר, טענות שונות בדבר אמירות שבקעו לכאורה מפי א"ק בבית החולים הפסיכיאטרי שבו הייתה מאושפזת בזמנו, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט העליון רשות לעיין בתיקה הרפואי של א"ק. זאת כדי להכיר את התמונה כולה ולראות שהדברים ממוקמים בהקשרם הנכון. אנו מסכימים כמובן לעיון זה בשמה של א"ק, תוך הבהרה שהן הפרקליטים שיעיינו בתיק והן סנגורו של זדורוב, יוכלו לעשות כן בלא לפגוע בפרטיותה של א"ק, בלא לפרסם היבטים פסיכיאטריים אישיים וחסויים ובלא לערער את נפשה".

עוד הוסיפו: "נשוב ונדגיש: א"ק לא רצחה את תאיר ראדה. זכותו של רומן זדורוב לבקש משפט חוזר. חובת פרקליטות המדינה לבדוק כל טענה. ומובן שא"ק אינה מסתירה דבר, מאחר שאינה קשורה ברצח הנורא. היא תסכים לעיון בתיקה, ובלבד שהיבטים אישיים ורפואיים שלה לא יפורסמו בפומבי ופרטיותה לא תירמס והיא לא תושפל כפי שנעשה לצערנו בעבר".

זדורוב בבית המשפט
זדורוב בבית המשפט | צילום: חדשות 10

לפני כחודש וחצי, כאמור, הלוי הגיש בשמו של זדורוב בקשה למשפט חוזר - זאת לאחר שהורשע פעמיים בביצוע הרצח, ובקשה לדיון שלישי נדחתה בעבר על ידי ביהמ"ש. לדברי הלוי, ברשותו 370 עמודים בהם מפורטות ראיות חדשות על הפרשה. הראיות כוללות חוות דעת של מומחה מחו"ל לכתמי דם ופענוח זירות רצח, שקיבל אליו את חומרי התיק וקבע, לטענת הלוי, שבניגוד לשחזור שעשה זדורוב - דלת התא שבו נמצאה תאיר הייתה סגורה בזמן הרצח.

עוד נכתב בבקשה החדשה שהגיש עו"ד הלוי כי לפי המומחה, עקבת הנעליים הקדימה את כתם הדם על האסלה, וכתם הדם התייבש על האסלה תוך שעה, כך שלמעשה ראיה זו סותרת את ההנחה לפיה עקבת הנעל הייתה של איש צוות שהגיע לזירה כשנמצאה תאיר שש שעות לאחר הרצח. כמו כן, הלוי מנה ראיות שכבר נדונו בתיק, כמו סיפורה של א"ק וניתוח דבריו של ראש אגף החקירות בשב"כ לשעבר, יצחק אילן, שצפה בהודאתו של זדורוב, וטען כי מדובר בהודאת שווא.

הלוי התייחס גם לא"ק ואמר כי "יש לי המון ראיות שצולבות אותה כרוצחת. הפרקליטות יודעת את כל הראיות ומה הן. א.ח סיפק פרט מוכמן אמיתי, שהחוקרים לא ידעו, והתגלה כאמיתי בבדיקה פורנזית. היא פסיכופטית. היא רוצחת בלי מניע".