המשטרה: דקירת הסוהרים בכלא קציעות תוגדר כפיגוע וניסיון רצח

עוד הוחלט כי אירוע ההתפרעות בבית הסוהר, שבמהלכו תקפו אסירי חמאס את עובדי המקום, יועבר לטיפול יחידת להב 433. אתמול הוארך מעצרו של אחד החשודים במעורבות במקרה

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי ההתפרעות בכלא קציעות, שבמהלכה נדקרו שני סוהרים, תוגדר כפיגוע וניסיון רצח של אנשי כוחות הביטחון. בשל חומרת המקרה, לדבריהם, תועבר החקירה לטיפול היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבין-לאומית בלהב 433, בשיתוף פעולה עם שב"כ ושירות בתי הסוהר. אתמול הוארך מעצרו של אחד החשודים במעורבות במקרה, שעל פי החשד סייע בהכנות לקראת ההתפרעות.

ביום ראשון דקרו אסירי חמאס שני סוהרים בכלא קציעות במהלך התפרעות. אחד מהם, כלאי שגיא שילואן, נפצע בינוני מדקירה בצווארו ופונה במסוק לבית החולים סורוקה. סוהר נוסף נפצע קל. 12 אסירי חמאס נפצעו באירוע ופונו לבית החולים באמצעות מסוק. כוח מצדה, הכוח המיוחד של שירות בתי הסוהר, הגיע למקום והשתלט על האירוע. הרקע למתיחות - חסימת הקליטה בטלפונים הניידים כדי למנוע מהאסירים לתכנן פעולות טרור מתוך הכלא.

כאמור, 12 אסירים נפצעו, מתוכם שניים במצב קשה, אחד במצב קל-בינוני והיתר במצב קל. משב"ס נמסר כי במהלך פינוי אגף 4 לאגף 3, שני אסירים שנשארו אחרונים במתחם דקרו שני קצינים, האחד הוא מפקדת המשמרת, בדרגת כלאי, שנפצע בינוני. השני הוא קצין אגף המבצעים של המתחם. על פי דיווח פלסטיני, מבצעי הדקירות הם עודיי סאלם, תושב בית לחם ואסלאם ושאחי מג’נין. מ"מ נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין, הגיע לבית החולים כדי לבקר את שילואן.

ביום שני סיפר שילואן על האירוע: "בהתחלה היה חשש שפגעו לי בעורק, זה היה מאוד מלחיץ וחמור. בבית החולים הצליחו לעצור את הדימום והתברר שזה רק קרוב מאוד לעורק. בנס הכל בסדר".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ביקר את הקצין בבית החולים סורוקה ואמר: "אירוע הדקירה הוא חמור, מחבלי חמאס תקפו ודקרו סוהרים. מיסוך הסלולר הוא הכרחי וחיוני ונמשיך ליישמו". "שב"ס הגיב אתמול בנחישות  וסיים אותו באופן מהיר ומקצועי", הוסיף ארדן. "כל המעורבים ישלמו מחיר כבד".

בתוך כך, במהלך חיפוש שערכו באותו היום סוהרים בבית הסוהר קציעות, ניסה אסיר לשלוף דוקרן. הסוהרים השתלטו עליו ומנעו את הפגיעה.