חשד לרצח בירוחם: אישה נחנקה למוות בביתה - בעלה נעצר

בן הזוג התקשר למשטרה ודיווח כי חנק את למוות את אשתו, לטרישיה לני פוינטר, כבת 50 מקהילת העבריים בעיר. צוות מגן דוד אדום שהגיע לזירה קבע את מותה במקום. המשטרה פתחה בחקירה

זמן צפייה: 01:55

חשד לרצח בירוחם: לטרישיה לני פוינטר, בשנות ה-50 לחייה מקהילת העבריים בירוחם נמצאה הבוקר (שני) ללא רוח חיים בביתה שברחוב סלעית בעיר לאחר שנחנקה למוות. שוטרים שהגיעו לזירת האירוע עצרו את בעלה ולקחו אותו לחקירה. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את האישה ללא הכרה ונאלץ לקבוע את מותה.

המשטרה הגיעה אל ביתה של האישה אחרי שהבעל התקשר למשטרה ודיווח בעצמו על התקיפה. גופתה תועבר לנתיחה במכון הפתולוגי.

אמבולנס בירוחם
אמבולנס בירוחם | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פיגוע יידוי האבנים בבנימין: כוחות הביטחון עצרו כמה חשודים

כסף, פחד ואיומים: אלה עורכות הדין של העבריינים הכבדים במדינה

רימון הלם הושלך לעבר בית ראש עיריית אור יהודה – אין נפגעים

פרמדיק מד"א, יגאל אסייג , סיפר: "כשהגענו למקום, השוטרים הובילו אותנו לדירה, ראינו אישה בת 53 מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא נשימה וללא דופק, התחלנו בפעולות החייאה ולאחר מספר ניסיונות נאלצנו לקבוע את מותה".

לטרישיה לני פוינטר, מקהילת העבריים שנרצחה בירוחם | צילום: חדשות 13

טל אוחנה, ראש המועצה המקומית ירוחם, מסרה: "אנחנו המומים וכואבים עם המוות הנורא והמיותר שאירע הלילה. לצערנו קיבלנו תזכורת מצמררת לכך שאלימות כלפי נשים הינה מגפה שמסרבת להיעלם מהעולם. למגפה הזו אין חיסון, ורק באמצעות תכנית חירום לאומית נוכל למגר אותה. ב6:30 קיבלתי את ההודעה. אין מחזה קשה מזה. מדובר בתושבת חדשה בירוחם, שקיימה חיים נורמטיבים ונרצחה על ידי בן זוגה. הם לא היו מוכרים לשירותי הרווחה המקומיים. אנו נבצע תחקיר עומק כדי להבין מה יכולנו לעשות יותר ואיך מונעים את הרצח הבא. אנו מחבקים את בני המשפחה והקרובים ונעמיד לרשותם כל סיוע שידרש. התופעה הזו חייבת להיפסק".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בעקבות המקרה: "הבחירות מעניינות את הממשלה והכנסת הרבה יותר מחייהן של מאות אלפי נשים שחיות במעגל האלימות בישראל. הפוליטיקאים שלנו, מכל המפלגות, יוציאו מיליארדים על מערכת בחירות נוספת אך את התכנית למאבק באלימות במשפחה שהממשלה עצמה אישרה הם לא מצליחים לתקצב מאז שנת 2017. שנה חדשה החלה אך גל הטרור נגד נשים נמשך ולא עצר לכבודה- אני קוראת לכל אישה במצוקה וגם לכל מכר, שכן או קרוב משפחה שחושד שאישה בקרבתו נתונה לטרור - לא להסס ולפנות לגורמים המקצועיים. זו באמת הצלת נפשות".

לפני כחודשיים נדקרה למוות וופאא עבאהרה, כבת 40, בעראבה שבגליל על ידי הגרוש שלה. זאת, לאחר שהייתה מעורבת בהתנגשות של שני כלי רכב בכניסה לעיר. לאחר התאונה דקר נהג הרכב הפוגע את הנהגת, והיא נפצעה אנוש. היא הובהלה למרכז הרפואי פוריה שבטבריה, ושם נאלצו לקבוע את מותה.

החשוד ברצח, תושב עראבה בן 40, נלכד לאחר 23 ימים של מצוד משטרתי אחריו. "אני לא מכחיש שדקרתי, דקרתי אותה בכתף שתי דקירות", אמר כנאענה לעיתונאים בדיון. "משכו לי את הסכין ונחתכתי ופגעו גם בה. לא התכוונתי לרצוח אותה, אני אוהב אותה. עשיתי את זה מעצבים מרוב שהיא פגעה בי". עוד הוסיף החשוד ברצח כי התחבא ביער, וטען שלא קיבל סיוע. "הייתי כל הזמן מול המשטרה, הם חלשים", אמר.