חשד לניסיון רצח בגליל: אישה נפצעה קשה מדקירות – בעלה נעצר

ברקע עליית מקרי האלימות כלפי נשים, המשטרה עצרה תושב אבו סנאן, בן 54, שעל פי החשד, דקר את אשתו. היא פונתה במצב קשה למרכז הרפואי גליל שבנהריה. נסיבות האירוע נחקרות

זמן צפייה: 03:11

חשד לניסיון רצח בצפון: המשטרה עצרה היום (ראשון) תושב אבו סנאן שבגליל, בן 54, שחשוד כי דקר את אשתו ופצע אותה קשה. היא פונתה למרכז הרפואי גליל שבנהריה. נסיבות האירוע נחקרות.

יו"ר נעמת, חגית פאר, בתגובה לניסיון הרצח: "הטרור נגד נשים משתולל, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי מתחרים ביניהם מי מגנה חזק יותר- ואפס מעשים. התקציבים למאבק באלימות במשפחה שהממשלה עצמה אישרה נותרו בקיפאון עמוק ובזמן שנשים נרצחות ונפגעות כאן מדי יום הם ממשיכים בעיקר בברבורים. קבינט הקורונה יתכנס היום וסביר להניח שכלל לא ידון בנושא קל וחומר לא ישחרר את התקציבים הדרושים - מדובר בנשים שקופות מבחינת ממשלת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל: פלסטיני שיידה אבנים נהרג אחרי שנמלט, מעד ונחבל בראשו

היישוב מנות שבגליל פונה בגלל שריפה – ארבעה נפגעו קל

אלפי בני אדם הפגינו נגד נתניהו בירושלים ותל אביב, 7 נעצרו

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים מסרה: "עוד ניסיון רצח של אישה, ככל הנראה על ידי בן זוגה, ימים ספורים לאחר רצח שתי נשים נוספות. מגיפת הקורונה הביאה לעלייה עצומה במקרי האלימות נגד נשים, ולמרות זאת - התוכנית הלאומית למאבק באלימות נגד נשים עדיין לא תוקצבה במלואה. זהו מחיר מדיניות ההפקרה של ממשלת ישראל. מה עוד צריך לקרות כדי שהמדינה תשקיע את המשאבים שהיא עצמה התחייבה להם? הקורונה ממשיכה לגבות חיי נשים שעבורן השהייה בבית עם בן הזוג היא סכנת מוות. המגיפה מובילה לעלייה אדירה במקרי האלימות נגד נשים וילדים, ומחובתה של הממשלה לדאוג באופן מיידי לפתרון עבור אותן נשים, אחרת לחרדתנו זה רק עניין של זמן עד הנרצחת הבאה".

בשבוע שעבר האריך בית המשפט המחוזי בבאר שבע את מעצרו של ולדימיר ספיטלניקוב, שחשוד ברצח בת זוגו אירנה גריבנב שאותרה ערב קודם לכן ללא רוח חיים בדירתה בבאר שבע. מאוחר יותר הוארך גם מעצרו של מרואן במאי החשוד ברצח נג'אח מנסור בחיפה.

גבר אזוק (אילוסטרציה)
גבר אזוק (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

בן הזוג החשוד ביצע שחזור של המקרה בבאר שבע. חוות דעת של המיון הפסיכיאטרי קבעה כי "בבדיקה לא נראית פסיכופתולוגיה המצדיקה אשפוז פסיכיאטרי. עם זאת אין לשלול מחווה הפגנתית אובדנית".

עו"ד אלכס גאוסקין, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את החשוד, אמר: "מדובר באדם שמתמודד עם בעיות נפשיות ונמצא במצב נפשי קשה מאוד. אתמול, לאחר שניסה להתאבד הוצא לו צו אשפוז אזרחי. לאחר שהתגלתה הטרגדיה המשטרה החליטה להוציאו מהאשפוז על מנת לחקור אותו. אנו סבורים שלאור מצבו יש להפנות אותו לקבלת טיפול פסיכיאטרי בהקדם".