נעצר חשוד בהצתת ביתה של "הגננת המתעללת" - נער לפני גיוס

המשטרה עצרה בן 18 החשוד ששרף את ביתה של כרמל מעודה, הגננת שתועדה מתעללת בילדי גן. נבדק אם הוא נשלח ע"י אדם אחר או מקורב להורים שילדם טופל בגן הילדים

זמן צפייה: 01:04

המשטרה עצרה הערב (שבת) נער בן 18 מקרני שומרון, המיועד לגיוס ביחידה קרבית, בחשד שהצית את ביתה של כרמל מעודה, "הגננת המתעללת", ברחוב סנהדרין בראש העין. החשוד תועד במצלמות כשהוא הגיע, לכאורה, עם רכב פרטי למקום. נבדק אם הוא נשלח על ידי אדם אחר, או אם הוא מקורב להורים של אחד הילדים שנפגעו. החשוד הובא לחקירה בתחנת המשטרה, ומחר בבוקר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה. במקביל, נערכה הפגנה של עשרות הורים מול נוה תרצה, שם עצורה מעודה.

"למרות כל הקושי והזעם המובן, המאבק שלנו הוא קודם כל מאבק חוקי שלא פונה לאלימות בשום צורה", אמרה אחת המפגינות. "נמצה את כל האפשרויות שלנו במסגרת החוק ונוביל לשינוי המתבקש. לא ניתן מקום להסתות ואיומים במאבק שלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20190707-0001' autoplay='0' credit='' desc='הפגנת הורים מול נוה תרצה' kid='1_ismw5nrw' duration='232'']

"החלטתי להרים את הכפפה ולהיות העוגן שירים אותם. לא רק שהפושעים העכשווייים ימצו את הדין, גם שהמציאות תשתנה, בחקיקה והרתעה לחלאות אדם מסוג זה", אמרה המפגינה.

שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין, אמר הערב: "האירועים האחרונים הם חמורים וחריגים מאוד. העיר שלנו חזקה, יש לנו קהילה טובה והיא תתגבר על העניין. אלימות כלפי תינוקות ופעוטות היא אלימות חמורה ביותר, שאין לה שום כפרה ושום סליחה. חשוב לזכור את העניין הזה.

"מנגד", המשיך ראש העיר בן משה, "לא פותרים בעיה של אלימות באלימות. אבל צריך לזכור, שמי שהקורבנות כאן זה ההורים והפעוטות, ולכן לא מתקבל על הדעת שיתחילו האשמות כלפי ההורים. צריך להמתין עם העניין, תהיה חקירה והכל יתברר".

הורים מפגינים מול נוה תרצה

לכתבות נוספות בנושא >> 

קושרת לכיסא ומצליפה: כך התעללה המטפלת מראש העין בפעוטות

אב שבתו נפגעה ע"י הגננת המתעללת: "לא הזלתי דמעה על השריפה"

אבי הגננת שתועדה מתעללת: "השריפה - תוצאה של הסתה ברשתות"

שריפה בראש העין
השריפה בבית הגננת שתועדה מתעללת | צילום: דוברות המשטרה

מחר יתקיימו הפגנות במספר  מוקדים ברחבי הארץ: בתל אביב מול קריית הממשלה, בחיפה מול גן האם, בירושלים מול בית ראש הממשלה, בבאר שבע מול בניין העירייה, בקריית גת בכיכר פריז ובמודיעין.

אחז אגם, יו"ר ועד הורי הגנים הארצי וממארגני המחאה, מסר: "מזה תקופה ארוכה אנחנו מרגישים סחבת של הממשלה וכתיבת התקנות בחוק הפיקוח, ובינתיים מדי יום אנחנו נחשפים למקרים בהם יש התעללות של אנשי צוות בילדים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות דבר. כל יום שעובר שבו אנחנו לא מקדמים שמירה על הילדים, מוסיפה עוד קרבנות. הגיע הזמן לעשות מעשה".

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום הודיעו מכבי האש כי מחקירה ראשונית עולה שמתחזק החשד שהשריפה בבית משפחתה של כרמל מעודה נגרמה מהצתה. חוקרי השריפות, בסיוע כלב שהוכשר לאיתור מוקדי הצתה, מצאו בזירה חומרים דליקים, ולפי החשד, אלמוני הגיע לבית המשפחה עם חומר דליק, הצית את האש ונמלט מהמקום.

מוקדם יותר תקף אביה של מעודה את ההסתה שהובילה, לטענתו, להצתת בית המשפחה שבו פועל גם הגן. ״קראו ברשת החברתית לשרוף את ההורים", אמר בשיחה עם חדשות 13, "זו הסתה, במזל לא התפוצצו בלוני הגז".

במהלך הבוקר הצליחו כוחות הכיבוי וההצלה להשיג שליטה על האש, לא לפני שזו גרמה לקריסתה של קומת גלריה בבית. בתיעוד מבפנים נראה ההרס הרב, והרהיטים וקירות המפוייחים. חוקרי דליקות יחד עם המשטרה פתחו בחקירה, ונבדק בין היתר חשד להצתה.

חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה
חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה

קצין הכיבוי רשף יניב כהן, שהגיע לזירה, סיפר: "קיבלנו הודעה על שריפת בית פרטי בראש העין ויצאנו. בהגיענו למקום תוך זמן קצר זיהינו כי קומה ראשונה וקומת הגג בוערות כליל, מיד פעלנו למניעת התפשטות השריפה למבנים סמוכים במקביל לפעולות הכיבוי, לדירה נגרם נזק כבד ולמקום הוזעק מהנדס מהרשות המקומית בשל חשש לקריסת חלקי המבנה".

בעקבות השריפה, הפגנת ההורים שתוכננה להערב מול הגן בוטלה בשל איסור שהוטל על ידי המשטרה, אך תתקיים הפגנה מול מקום מעצרה של הגננת החשודה בנווה תרצה. בנוסף המארגנים הודיעו כי מחר בשעות הערב יתקיימו הפגנות כמתוכנן ב-11 מוקדים ברחבי הארץ. "נסיבות השריפה עודן נחקרות על ידי המשטרה", אמר אחז אגם, יו"ר ועד הורי הגנים הארצי וממארגני המחאה, "בכל מקרה, על אף התסכול וחוסר האונים המובן מכורח הנסיבות, אלימות איננה הדרך לעשות צדק עבור ילדינו. ממשיכים כמתוכנן, בדרך דמוקרטית וצודקת".

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

עו״ד בנימין מלכא, שמייצג את ההורים, טען כי הם אין להם קשר להצתה.  ״מהיכרותי עם הורי הילדים, אני יכול לומר, בפה מלא ובלב שלם, כי מדובר באנשים נורמטיביים", אמר, "הם כעוסים ומזועזעים עקב הפשעים החמורים אשר בוצעו כלפי ילדיהם, כלפי פעוטות, אך אינם עבריינים ואין לי ספק שחקירה מעמיקה תוליד מסקנה כי להורי הילדים אין קשר לשריפה. בטוח כי משטרת ישראל תבצע עבודתה ותחקור את האירוע ואת כל מי שייתכן וחשוד במעשה, לרבות בני משפחתה של הגננת המתעללת. אציין כי נוסיף לעמוד על זכויות נפגעי העבירה, הפעוטות, אולם, נפעל בדרך חוקית ומקובלת וללא כל גילויי אלימות".