אחרי 27 שנה: האדם שהורשע ברצח ואונס חנית קיקוס - יצא לחופשי

סולימאן אל-עביד, שהורשע בפרשה שעוררה סימני שאלה סביב החקירה והתנהלות המערכת, ישוחרר מחר. בריאיון לחדשות 13, אמר אביה של קיקוס: "סביר שהאדם הלא נכון ישב בכלא"

זמן צפייה: 02:44

אחרי 27 שנים, סולימאן אל-עביד ייצא מחר (רביעי) מהכלא ויהיה אדם חופשי. מקרה אל-עביד שהורשע באונס וברצח חנית קיקוס בשנת 1993 הפך לאורך השנים לתיק שמעליו נתלו לא מעט סימני שאלה באשר להתנהלות מערכת המשפט הישראלית שהרשיעה אותו בשלוש ערכאות שונות למרות סתירות מהותיות בהודאתו.

"מבחינתי הראיות לא מספיקות", אמרה השופטת בדימוס, דליה דורנר. "הבנאדם הגיע, הוא בכה, פה הוא קבר אותה. אילו היו מוצאים אותה שם, בשבילי התיק היה גמור במאה אחוז. הבעיה הייתה שלא מצאו את הגופה שם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עובדת מעון רה"מ לאחר התביעה נגדה: "חשבתי שאקבל מגהץ בראש"

הקלטות אשכנזי: "כוכבי טיפוס, לא מעריך שעשיתי אותו ראש אמ"ן"

אם אחת הקטינות מפרשת הכדורגלנים: "סיפרה שלא יכלה להגיד לא"

סולימאן אל-עביד
סולימאן אל-עביד | צילום: חדשות 13

השאלה שחזרה על עצמה פעם אחר פעם הייתה הסיבה להודאתו של אל-עביד ברצח. לפני כמה שנים חשף תחקיר בחדשות 13 את שיטות החקירה הפסולות בתיק שהופעלו על אדם שהוגדר מוגבל שכלית.

אל-עביד יכול היה להשתחרר כבר לפני שש שנים, אולם התעקש שלא להודות ברצח כפי שנדרש כדי להשתחרר שחרור מוקדם והמשיך לשאת את עונשו. אביה של קיקוס אומר הערב לחדשות 13, "למרות שסביר להניח שהאיש הלא נכון ישב בכלא, הגיע הזמן להניח לפרשה".

"אנחנו נשארנו עם הכאשב שלנו ועם החוסר שלה", סיפר רפי קיקוס. "אמרתי למשטרה לבדוק אפשרויות אחרות ולא יצא מזה כלום. אני לא רוצה להתערב בזה עוד, לא רוצה להיכנס לזה עוד וזה בשביל לשמור על שלום המשפחה שלי. אני בנקודה מסוימת התחלתי להבין שהמשפחה מתפוררת בגלל זה - זו לא הייתה המטרה שלי. אני רציתי להמשיך, לחיות".