בכיר לשעבר בזמן עסקת הצוללות: "שמרון השתמש בשמו של נתניהו"

היועץ המשפטי לשעבר במשרד הביטחון אמר בריאיון לחדשות 13 כי רה"מ, בניגוד לגרסתו, ידע על מעורבות מקורבו בעצירת מכרז כלי השיט. "מישהו במשרד רה"מ הורה לעצור" • בלעדי

זמן צפייה: 05:37

עורך הדין אחז בן ארי, ששימש כיועץ המשפטי של משרד הביטחון ועד מרכזי ומשמעותי בפרשת הצוללות, בעיקר על עניין אחד ממוקד שנחשף על ידי חדשות 13 בשנת 2016 - אימייל שבו מוזכר ראש הממשלה בעניין מכרז הצוללות. האימייל הזה נחשב לראיה הכי קרובה להגדרה "אקדח מעשן" בדבר מעורבותו לכאורה של ראש הממשלה בפרשה. כזכור, עורך הדין דוד שמרון הוא פרקליטו ובן דודו של נתניהו, ושניהם טוענים להגנתם כי במשך כל השנים בהן שמרון ייצג את מיקי גנור, שייצג את התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", נתניהו לא ידע מכך ושמרון לא ידע מצדו, כך הוא טוען, שנתניהו בעצמו מקדם את עסקת הרכש עם הגרמנים.

אז נחשף המייל, שבו שמרון מפנה במפורש ל"מה שנתבקשנו על ידי ראש הממשלה". כלומר, שמרון לכאורה לא רק מודע שנתניהו מקדם את רכש הצוללות וכלי השיט עם הגרמנים ללא מכרז, אלא אפילו משתמש בשמו. לקראת תשובתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מחר לבג"ץ על העתירה שדורשת לחקור את הפרשה, פורסמה הערב (רביעי) בחדשות 13 גרסתו של בן ארי למייל המפורסם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש: אין מניעה לכנס את ועדת האיתור למינוי פרקליט מדינה

חבילת סיוע לחיילים משוחררים: מענק השחרור יוגדל ב-1,500 שקלים

זוהר איים לחשוף הקלטות נגד היועמ"ש; רה"מ: דבריו אינם מקובלים

עו''ד אחז בן ארי
עו''ד אחז בן ארי | צילום: חדשות 13

ביולי 2014, לחץ כביר ובלתי מוסבר מופעל על בכירים במשרד הביטחון לעצור את הליכי המכרז לרכישת כלי השיט, כדי שהרכישה תתבצע ללא מכרז על ידי התאגיד "טיסנקרופ", שכלל לא התמודד במכרז. לדברי בן ארי, "אבריאל בר יוסף (סגן ראש המל"ל לשעבר וחשוד מרכזי בפרשה) ביקש לעצור את הליכי המכרז". הלחץ של בעלי האינטרס, ולימים החשודים בפרשה, לא הפסיק. "שבוע אחרי זה התקשר אליי עורך דין שמרון וחזר על הבקשה", סיפר בן ארי.

באימייל, כזכור, טען בן ארי ששמרון הזכיר במפורש את ראש הממשלה, ובריאיון בחדשות 13 המשיך לטעון כך: "למיטב זיכרוני, שמרון ציטט את ראש הממשלה - אני לא חושב שעורך הדין שמרון, עצר את המכרז או אבריאל עצר את המכרז, ברור שמישהו במשרד ראש הממשלה, אני לא יודע באיזו רמת בכירות - הורה למשרד הביטחון לעצור. מערכת הביטחון התבקשה לשבת בצד והיוזמה והמגעים היו בעיקר של משרד ראש הממשלה. בדיעבד, מסתבר שזה כנראה הוליד את החטא הגדול".

מקורביו של עורך הדין דוד שמרון מסרו בתגובה: "עו"ד שמרון לא הזכיר את ראש הממשלה נתניהו בשיחתו עם עו"ד אחז בן ארי, פשוט משום שלא ידע שנתניהו עוסק בעסקת רכש הצוללות".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם. אחז בן ארי סותר את עצמו. בריאיון שנתן בתוכנית "דקל סגל" הוא אמר דברים הפוכים לחלוטין. זו עוד כתבה ממוחזרת ומגמתית שכולה העלאת גירה של מידע ישן, שנסרק במסרקות ברזל על ידי כל גורמי אכיפת החוק, גם אלה שידועים בעוינותם לראש הממשלה, שאפילו הם נאלצו לקבוע שאין בטענות נגדו דבר וחצי דבר".