הותר לפרסום: מנכ"ל "סודהסטרים" לשעבר חשוד שהעביר מידע פנים

על פי החשד, דניאל בירנבאום העביר מידע פנימי למקורבת שלו - שהשתמשה במידע כדי לסחור במניות החברה והרוויחה כ-150,000 שקלים. השניים נחקרו ברשות ני"ע ושוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים

זמן צפייה: 03:14

הותר לפרסום: מנכ"ל חברת "סודהסטרים" לשעבר, דניאל בירנבאום, נחקר אתמול (שני) ברשות ניירות ערך בחשד שביצע עבירות מידע פנים, עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד וכן שיבוש מהלכי משפט. על פי החשד, בירנבאום מסר מידע פנימי למקורבת שלו, שנחקרה אף היא בפרשה ושמה טרם הותר לפרסום.

על פי החשד, בירנבאום מסר לחשודה מידע על דוח הרבעון השני של 2018 וכן על העסקה הגדולה של רכישת החברה על ידי פפסיקו, דבר שהעלה מאוד את ערך המניה של סודהסטרים, והיא השתמשה במידע לצורך מסחר במניות החברה והרוויחה כ-156,000 שקלים כתוצאה מכך. היום בירנבאום והחשודה הנוספת שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים. על בירנבאום הוטלה ערבות בסך 1.2 מליון שקלים, נאסרה יציאתו מהארץ ורשות ניירות ערך החרימה את דרכונו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות בוחן: איסור מוחלט על שיווק סיגריות אלקטרוניות

על אף התקיפה: הבנייה בבסיס בגבול סוריה-עיראק נמשכת • תיעוד

הורי הילדים ששהו אצל המטפלת מי-ם החשודה בהתעללות: "אין צדק"

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מברך על מכירת סודה סטרים
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מברך על מכירת סודה סטרים | צילום: חדשות עשר

מלבד עסקת הרכישה של "פפסיקו", עלה חשד כי גם בשנת 2017 ביצעה החשודה פעילות דומה, וניצלה דיווח חיובי של החברה שטרם פורסם להשקעה במניות. אחרי פרסום הדוח זינקה מניית החברה בשיעור חד וכתוצאה מכך, על פי החשד, החשודה גרפה לחשבונה רווחים אסורים בסך 28,000 שקלים.

כזכור, לפני כשנה חברת פפסי העולמית "פפסיקו" רכשה את "סודהסטרים" בעסקת ענק בסך 3.2 מיליארד דולרים. כבר אז פורסם מידע בעייתי לפיו כמה חודשים לפני העסקה רכש בירנבאום, מהבודדים שידעו על העסקה הנרקמת, כ-15 אלף מניות והרוויח חצי מיליון שקלים.