תחקיר ראשוני: גנב הרכב שנהרג במרדף משטרתי בי-ם - נורה בגבו

מממצאי הבדיקה הראשונית עולה כי פארס אבו נאב, תושב מזרח העיר, נורה לאחר שירד מרכבו, שבעזרתו ניגח ניידת משטרה קודם לכן - ונמלט מהמקום

זמן צפייה: 02:30

פארס אבו נאב, תושב מזרח ירושלים שנורה למוות על ידי שוטרים במהלך מרדף שפתחו אחריו בירושלים לאחר שנחשד בגניבת רכב, נורה בגבו לאחר שהחל להימלט מהשוטרים - כך עולה מממצאים ראשוניים של חקירת האירוע.

מבדיקת מח"ש עולה כי האירוע החל בשעה 3:50 בשכונת גבעת משואה שבעיר, בעקבות דיווח על גניבת שלושה כלי רכב. שניים מהחשודים נעצרו במחסום משטרתי, אולם השלישי ירד עם מכונית המאזדה הגנובה לכאורה לעבר כביש המנהרות. כוח משטרה רדף אחריו ודיווח בקשר לכוח נוסף, שהקים מחסום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ על נאום נתניהו: "ההשתלחות בח"כים הערבים חייבת להיפסק"

"גיוס מרגלים והירתמות למען הממשל": כך מתערבת איראן בעיראק

"גססה לנגד עיניו": מקסים טל מואשם ברצח אשתו מריה בקריות

ניידת משטרה
ניידת משטרה

הרכב הגנוב פרץ את המחסום וניסה להמשיך בדרכו, אך ללא הצלחה. לאחר מכן, יצא אבו נאב מהמכונית והחל להימלט לכיוון ואדי קלט הסמוך. בשלב זה השוטר ירה לעברו שבעה כדורים, שאחד מהם פגע בגבו וגרם למותו. בסיום האירוע המחלקה לחקירות שוטרים הגיעה לזירה ועצרה את השוטר, שטען כי פעל על פי הנהלים וירה תחילה באוויר, ורק לאחר מכן לעבר פלג גופו העליון של ההרוג.

כאמור, אתמול בלילה נורה גבר למוות במהלך מרדף משטרתי באזור גבעת משואה שבירושלים. שלושה כלי רכב שנחשדו כגנובים זוהו על ידי השוטרים, והם החלו לדלוק אחריהם. הנהג שנורה, על פי המשטרה, אחד החשודים סיכן את חיי האזרחים והבלשים, והם ירו לעברו. הוא נפצע אנוש, פונה לבית החולים ושם נקבע מותו.

בסוף השבוע שעבר פתחה המחלקה לחקירת שוטרים בחקירת מרדף משטרתי בטמרה שבמהלכו נורה לכאורה גבר 41 על ידי שוטרת, ונפצע קשה. הגבר הועבר לבית החולים רמב"ם והוא מאושפז בו. השוטרת נלקחה לחקירה ושוחררה בתנאים מגבילים.