"חבט בראשי וחנק אותי": העדות הדרמטית של שירה איסקוב • בלעדי

בעודה מאושפזת במצב קשה לאחר שהוכתה ע"י בעלה אביעד, שחזרה שירה את הרגעים שבהם כמעט נרצחה: "צעקתי 'הצילו', כולי שלולית של דם". במקביל, אמה התחננה לסיוע מהמשטרה: "הוא הורג את הבת שלי"

זמן צפייה: 04:29

"הוא נתן לי חבטה בראש עם המערוך ונפלתי על הרצפה. הוא חבט בי עוד פעם ועוד פעם, וכולי שלולית של דם ואני צועקת, 'הצילו, שכנים, תזמינו משטרה, אני במצוקה'" - כך סיפרה שירה איסקוב לחוקרים לאחר שבעלה אביעד משה ניסה על פי האישומים לרצוח אותה.

העדות, שנחשפת הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13, נלקחה משירה בזמן שהייתה מאושפזת במצב קשה. "הוא ישב עליי וחנק אותי עם שתי הידיים שלו", המשיכה, "ואומר לי, 'תמותי כבר', והילד לידי והוא אמר, 'את לא תהיי אימא שלו'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות יבקש מהממשלה: סגר מלא מיום ראשון – ל-25 ימים

אלקין עזב את הליכוד והצטרף לסער: "הגיע הזמן למנהיגות חדשה"

משרד הבריאות: 4 מקרים של המוטציה הבריטית אותרו בישראל

שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה
שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה | צילום: חדשות 13

זה קרה בערב ראש השנה האחרון. בין השניים התגלע ריב, ואז - אל מול עיניו של בנם בן הארבעה חודשים, החל אביעד להכות את שירה באכזריות בראשה ופצע אותה קשה. עוד לפני שהכה אותה, היא כבר ניסתה לברוח - אולם ללא הצלחה.

"התקשרתי להורים שלי ואמרתי להם, 'אבא, זהו, סיימתי'", שחזרה שירה בפני החוקרים. "'אני באה לחג. משהו לא טוב עומד לקרות פה, אני לא רוצה לעשות איתו את החג'. ואז הוא הרביץ לי מיד. הוא הרים אותי והשליך אותי למסדרון, ואני אומרת לו, 'הנה, הוא התחיל להרביץ. הוא חזר לזה'. שנה שלמה הוא לא עשה את זה".

אביעד משה, חשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון
אביעד משה, מואשם בניסיון רצח אשתו במצפה רמון

לדבריה, העימות ביניהם החל ימים אחדים קודם לכן. "ביום חמישי היה לנו ויכוח בווטסאפ והוא חסם אותי. שלחתי לו מייל ואמרתי לו, 'איזה גבר, בעל, חוסם את אשתו בווטסאפ? אני אישית לא מכירה התנהגות כזאת'. מאוד נעלבתי. אמרתי לו שהוא שפל ולא ראוי להיות בעלי".

"'תסתכלי על הפרצוף המכוער שלך'", השיב לה אביעד לטענתה, "'איזה פרצופים את עושה. את נראית כמו אישה בגיל של אימא שלי. את מכוערת'. אמרתי לו, 'אני טיפשה שהתחתנתי עם מבוגר כמוך'.

שירה איסקוב
שירה איסקוב | צילום: חדשות 13

הוריה של שירה, שכאמור שוחחו עימה בזמן הריב, החלו לשמוע את הצעות מהבית - ומיד התקשרו למשטרה. בהקלטות שומעים את אסנת, אימה של שירה, מתחננת לנציגת מוקד 100 של המחוז הדרומי במשטרה שתשלח ניידת לבית של ביתה.

"הלו, שלום", נשמעת אסנת צועקת מעבר לקו, "אני צריכה עזרה למצפה רמון, אני לא יודעת איפה זה, יש שם..." "אני אעזור לך ולבת שלך", השיבה המוקדנית, וביקשה: "אני צריכה שתרגעי טיפה כדי שאבין אותך, בסדר?"

"מצפה רמון, מצפה רמון", המשיכה אסנת, "היא צריכה אמבולנס?", שאלה המוקדנית, "הוא הורג את הבת שלי", זעקה האם. "את יודעת אם יש נשק בבית?" "נשק אין בבית, לא, אבל הוא הורג את הבת שלי".

העדות של שירה איסקוב
העדות של שירה איסקוב | צילום: חדשות 13

למזלה של שירה, השכנים שלה שמעו גם הם את הצעקות, פרצו לביתה והצילו אותה ברגע האחרון. אחת מהן היא עדי גוזי, ששחזרה את הרגעים המלחיצים: "שמעתי אותה זועקת לעזרה, 'הצילו,  הצילו! הוא הורג אותי! הוא הורג אותי!' כשהתחלתי לדפוק על הדלת, היא אמרה לי, 'תשברי את הדלת'".

אביעד משה בבית המשפט
אביעד משה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

אביעד משה, המיוצג על ידי עורכי הדין אהרון רוזה ואלון דוידוב, אמר בחקירתו במשטרה כי הוא לא התכוון לגרום למותה של שירה. "אני נמצא בצער. ניסיתי ביום כיפור לשלוח לה סליחה מיוחדת. אני מבין שהיא לא תסלח לי אבל אני עדיין לא יכול להסביר מה קרה לי שם".

"הוא קיבל מעין 'בלקאאוט'", הסביר עורך דינו דוידוב. "הוא נשבר נפשית. הוא אינו זוכר את ההתחלה". לדבריו, הוא הציג לבית המשפט הודעות שקיבל משירה שבהן הטיחה בו מילים קשות וכי בניגוד לנטען נגדו, הוא דואג מכל ליבו לבריאותו של בנו. "זה משהו שקדמה לו היסטוריה עם ראיות מוצקות למערכת יחסים מאוד קשה", סיכם עורך הדין.